Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of Corporate Social Performance Based on MADM Methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094240" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of Corporate Social Performance Based on MADM Methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Together with the managerial decision to run a business in accordance with Corporate Social Responsibility (CSR) principles, important questions dealing with the necessity of systematic CSR evaluation and measurement should be answered. The main aim of this paper is connected with the application of the multiple attribute decision-making (MADM) methods such as group decision-making analysis and Analytic Hierarchy Process (AHP) in a complex CSR assessment of selected telecommunication organizations operating in the Czech Republic. A group of stakeholders was asked to participate in a preferences appraisal of criteria and sub-criteria of a hierarchically structured decision-making task based on Saaty's Pairwise Comparison method. Their opinions and judgements were analysed by computations of Consistency Ratio, Geometric Consistency Index, AHP Consensus Indicator and Geometric Ordinal Consensus Index.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Corporate Social Performance Based on MADM Methods

  • Popis výsledku anglicky

    Together with the managerial decision to run a business in accordance with Corporate Social Responsibility (CSR) principles, important questions dealing with the necessity of systematic CSR evaluation and measurement should be answered. The main aim of this paper is connected with the application of the multiple attribute decision-making (MADM) methods such as group decision-making analysis and Analytic Hierarchy Process (AHP) in a complex CSR assessment of selected telecommunication organizations operating in the Czech Republic. A group of stakeholders was asked to participate in a preferences appraisal of criteria and sub-criteria of a hierarchically structured decision-making task based on Saaty's Pairwise Comparison method. Their opinions and judgements were analysed by computations of Consistency Ratio, Geometric Consistency Index, AHP Consensus Indicator and Geometric Ordinal Consensus Index.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th European Conference on IS Management and Evaluation : The University of the West of England, Bristol, UK, 21-22 September 2015

  • ISBN

    978-1-910810-54-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    275 - 284

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Bristol

  • Datum konání akce

    21. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku