Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NEW APPROACH TO STRATEGIC ANALYSIS OF ORGANIZATION'S MACROENVIRONMENT BY APPLYING MULTICRITERIAL METHODS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094330" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NEW APPROACH TO STRATEGIC ANALYSIS OF ORGANIZATION'S MACROENVIRONMENT BY APPLYING MULTICRITERIAL METHODS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently it is very difficult for every company to succeed at the market and to sustain the competition. The competition is bigger, more aggressive and the environment is going through constant changes, which are happening more often; they are more vigorous and are mostly unpredictable. In order that the company is able to realize the strategy it must have the information about the environment in which it does business, it must have the information about the competition and last but not least it must know about their options, strengths and weaknesses. All of this necessary information about internal and external environment can be found out by strategic analysis. Main aim of the paper is to improve strategic analysis of organization's macroenvironmentby utilizing the multicriterial methods.

  • Název v anglickém jazyce

    NEW APPROACH TO STRATEGIC ANALYSIS OF ORGANIZATION'S MACROENVIRONMENT BY APPLYING MULTICRITERIAL METHODS

  • Popis výsledku anglicky

    Currently it is very difficult for every company to succeed at the market and to sustain the competition. The competition is bigger, more aggressive and the environment is going through constant changes, which are happening more often; they are more vigorous and are mostly unpredictable. In order that the company is able to realize the strategy it must have the information about the environment in which it does business, it must have the information about the competition and last but not least it must know about their options, strengths and weaknesses. All of this necessary information about internal and external environment can be found out by strategic analysis. Main aim of the paper is to improve strategic analysis of organization's macroenvironmentby utilizing the multicriterial methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEKON 2015 : the CD of participants' reviewed papers from 17th international conference : February 4-5, 2015, Ostrava

  • ISBN

    978-80-248-3684-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    204-217

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku