Analysis of Student's Course Comments Using Text Mining and R
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097677" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097677 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Student's Course Comments Using Text Mining and R
Popis výsledku v původním jazyce
Analyzing feedback of customers is important in all areas of business and also in non-business organizations. In this study comments of students at webpage Primat.cz evaluating university subject Operations Research taught at VŠB-TU Ostrava are analyzed. Basic text mining methods are used to extract meaningful patterns from unstructured data. At first comments are scraped from web using Import.io, than this data are pre-processed (e.g. punctuation, numbers, stop words are removed), document-term matrix is created and finally frequent terms are visualized using word cloud, term correlations are found or clusters of words are created. The results of the study show that text mining can be used for exploring student's positive/negative experiences or needs.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Student's Course Comments Using Text Mining and R
Popis výsledku anglicky
Analyzing feedback of customers is important in all areas of business and also in non-business organizations. In this study comments of students at webpage Primat.cz evaluating university subject Operations Research taught at VŠB-TU Ostrava are analyzed. Basic text mining methods are used to extract meaningful patterns from unstructured data. At first comments are scraped from web using Import.io, than this data are pre-processed (e.g. punctuation, numbers, stop words are removed), document-term matrix is created and finally frequent terms are visualized using word cloud, term correlations are found or clusters of words are created. The results of the study show that text mining can be used for exploring student's positive/negative experiences or needs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information Technology for Practice 2016 : Selected Papers of the 19th International Conference : October 13-14, 2016, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-3970-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
219-224
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
13. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—