Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Business Owners Expect From a Crisis Manager? A Competency Model: Survey Results From Czech Businesses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097730" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Business Owners Expect From a Crisis Manager? A Competency Model: Survey Results From Czech Businesses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article we present a competency model of a crisis manager. This model has been developed based on a cooperation with owners and managers of businesses and experts in the field of crisis management. The brainwriting method was used to generate an overview of abilities and skills i.e. competencies expected of a crisis manager. Using a mind map three basic groups of competencies were developed - managerial, social and functional. The participants used Saaty's pairwise comparison method to determine the significance of individual competencies and assign them with a degree (scale 1 - 4). Then competency levels were defined (scale 1 - 5). This way we established different attributes of individual competencies according to the level of their development. Finally all individual competencies were assigned a target value between 1-5 which indicates the expected level of competence for the position of a crisis manager. The model of competencies is a practical tool for the establishment of crisis management system in a company.

  • Název v anglickém jazyce

    What Business Owners Expect From a Crisis Manager? A Competency Model: Survey Results From Czech Businesses

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we present a competency model of a crisis manager. This model has been developed based on a cooperation with owners and managers of businesses and experts in the field of crisis management. The brainwriting method was used to generate an overview of abilities and skills i.e. competencies expected of a crisis manager. Using a mind map three basic groups of competencies were developed - managerial, social and functional. The participants used Saaty's pairwise comparison method to determine the significance of individual competencies and assign them with a degree (scale 1 - 4). Then competency levels were defined (scale 1 - 5). This way we established different attributes of individual competencies according to the level of their development. Finally all individual competencies were assigned a target value between 1-5 which indicates the expected level of competence for the position of a crisis manager. The model of competencies is a practical tool for the establishment of crisis management system in a company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of contingencies and crisis management

  • ISSN

    0966-0879

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    162-180

  • Kód UT WoS článku

    000380713900004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84971325651