Hospodářská politika v regionech jako mediální téma: kvantitativní a kvalitativní pohled
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86099570" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86099570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hospodářská politika v regionech jako mediální téma: kvantitativní a kvalitativní pohled
Popis výsledku v původním jazyce
Média můžeme zařadit mezi významné informační zdroje obyvatelstva a institucionálních struktur. Struktura a intenzita mediálních příspěvků spoluutváří mentální mapy, které lze v tomto případě definovat jako subjektivní prostorový obraz reality. Ekonomická tématika, respektive její mediální reflexe, poskytuje obyvatelstvu jedny z nejpodstatnějších informací o charakteru daného území. Ekonomická oblast je tedy nedílnou součástí výsledného image území a v agregované podobě spoluutváří mentální mapy obyvatelstva. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit mediální příspěvky o regionech v rámci celostátního televizního vysílání v oblasti hospodářské politiky. Samotná analýza je provedena jak z kvantitativního tak kvalitativního hlediska. V předkládaném příspěvku jsou zkoumaná území vymezena kraji České republiky, tedy regiony NUTS III. Kvantitativní analýza naznačuje nadproporcionální mediální zájem o oblast hospodářské politiky oproti podílu obyvatelstva v hlavním městě Praha a v tradičních průmyslových krajích Ústeckém a Moravskoslezském. Kvalitativní analýza vykazuje nápadnou obsahovou monostrukturu mediálních příspěvků napříč kraji.
Název v anglickém jazyce
Economic Policy in Regions as a Media Topic: Quantitative and Qualitative View
Popis výsledku anglicky
The media can be ranked among the most important sources of information for the public as well as institutional structures. Structure and intensity of media posts participate in forming mental maps, which in this case can be defined as a subjective spatial portrayal of the reality. Economic themes, and their media reflections, provide the population with some of the most important information about the character of the territory. Thus, economic themes are an integral part of the final image of the territory and in the aggregate form they co-form mental maps. The objective of this article is to analyze and evaluate media contributions about regions in the national television news in the sphere of economic policy. The analysis is performed from both quantitative and qualitative points of view. In this paper self-governing regions of the Czech Republic, or NUTS III regions serve as basic spatial units. Quantitative analysis indicates disproportionately high media interest in the sphere of economic policy compared to the share of the population in the capital city of Prague and in traditional industrial regions of Ústí nad Labem and Moravia-Silesia. Qualitative analysis shows a striking content monostructure of media posts across analyzed regions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Region v rozvoji společnosti : sborník příspěvků 7. ročníku mezinárodní vědecké konference : 20. října 2016, Brno, Česko
ISBN
978-80-7509-459-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1026-1033
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000433971500107