ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ KRAJŮ V TELEVIZNÍM VYSÍLÁNÍ: KVANTITATIVNÍ POHLED
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236573" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236573 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf#page=215" target="_blank" >https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf#page=215</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-59" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-59</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ KRAJŮ V TELEVIZNÍM VYSÍLÁNÍ: KVANTITATIVNÍ POHLED
Popis výsledku v původním jazyce
Stěžejní zdroj informací v současnosti představují masové sdělovací prostředky, včetně televizního vysílání. Televizní stanice ve svých zpravodajských relacích publikují rovněž regionálně zaměřené příspěvky. V konečném důsledku vytvářejí virtuální obraz regionů, prostřednictvím kterého spoluovlivňují celkovou image regionů a vagregované podobě rovněž mentální mapy. Cílem článku je kvantitativní analýza a zhodnocení regionálně zaměřených příspěvků z oblasti životního prostředí. Životní prostředí představuje nedílnou součást každého území, přičemž jeho kvalita mnohdy výrazně ovlivňuje výslednou konkurenceschopnost lokalit a regionů. Vzhledem k dosaženým výsledkům lze problematiku životního prostředí označit za mediálně atraktivní téma, obzvláště pro soukromé televizní stanice. Z hlediska prostorového je patrná koncentrace zpravodajských příspěvků s tematikou životního prostředí do čtyř regionů. Jedná se o kraj Praha, Ústecký, Královehradecký a Moravskoslezský. Zejména kraje Ústecký a Moravskoslezský bývají stále spojovány s nízkou kvalitou životního prostředí. Naopak regionu Zlínskému a Vysočině, tedy územím spíše rurálního charakteru, je ze strany médií věnována zanedbatelná pozornost.
Název v anglickém jazyce
REGIONAL ENVIRONMENT IN THE TELEVISION BROADCASTING: A QUANTITATIVE VIEW
Popis výsledku anglicky
Currently, the mass media represent fundamental source of information, including television broadcasting. Television stations publish also regionally focused posts in their news reports. They form virtual portrayals of the regions, through which they affect overall image of the regions and in aggregated form also mental maps. The objective of this article is a quantitative analysis and evaluation of regionally-bound TV posts from the category of environment. The environment is an integral part of each territory and its quality often strongly influences the resulting competitiveness of localities and regions. With respect to achieved results, it is possible to describe the environment as the media attractive topic, especially for private TV stations. From spatial perspective, we can contemplate the concentration of environmentally related news reports. They are as follows: Prague, Usti, Hradec Kralove and Moravian-Silesian region. Mainly Usti and Moravian-Silesian are still associated with the low quality of the environment. Contrary to that Zlin region and Vysocina as the territories with rural character attract only negligible media attention
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách: sborník příspěvků : = 20th International Colloquium on Regional Sciences : conference proceedings : Kurdějov, 14.-16. června 2017
ISBN
978-80-210-8586-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
459-466
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kurdějov
Datum konání akce
14. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000426864500059