Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Students᾿ Preferences of Educational Tools in Regional Studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236254" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Students᾿ Preferences of Educational Tools in Regional Studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to elicit the students’ preferences (weights, priorities) of the educational tools used in the EU Regional policy course at Faculty of Economics, VŠB-Technical University of Ostrava. Priorities of the educational tools are found out by group decision making using the method of the Analytic Hierarchy Process. Students’ preferences are also compared with tutors’ priorities. Preferences’ analysis showed that form of lessons plays the most important role in the educational process both for the students and their tutors. Results will be used for updating the course with aim to increase quality of teaching, improve students’ knowledge and support attractiveness of the lessons.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Students᾿ Preferences of Educational Tools in Regional Studies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to elicit the students’ preferences (weights, priorities) of the educational tools used in the EU Regional policy course at Faculty of Economics, VŠB-Technical University of Ostrava. Priorities of the educational tools are found out by group decision making using the method of the Analytic Hierarchy Process. Students’ preferences are also compared with tutors’ priorities. Preferences’ analysis showed that form of lessons plays the most important role in the educational process both for the students and their tutors. Results will be used for updating the course with aim to increase quality of teaching, improve students’ knowledge and support attractiveness of the lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2017: 14th international conference : proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    325-336

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600041