Exploring the Students᾿ Preferences of Educational Tools in Regional Studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236254" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring the Students᾿ Preferences of Educational Tools in Regional Studies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to elicit the students’ preferences (weights, priorities) of the educational tools used in the EU Regional policy course at Faculty of Economics, VŠB-Technical University of Ostrava. Priorities of the educational tools are found out by group decision making using the method of the Analytic Hierarchy Process. Students’ preferences are also compared with tutors’ priorities. Preferences’ analysis showed that form of lessons plays the most important role in the educational process both for the students and their tutors. Results will be used for updating the course with aim to increase quality of teaching, improve students’ knowledge and support attractiveness of the lessons.
Název v anglickém jazyce
Exploring the Students᾿ Preferences of Educational Tools in Regional Studies
Popis výsledku anglicky
The paper aims to elicit the students’ preferences (weights, priorities) of the educational tools used in the EU Regional policy course at Faculty of Economics, VŠB-Technical University of Ostrava. Priorities of the educational tools are found out by group decision making using the method of the Analytic Hierarchy Process. Students’ preferences are also compared with tutors’ priorities. Preferences’ analysis showed that form of lessons plays the most important role in the educational process both for the students and their tutors. Results will be used for updating the course with aim to increase quality of teaching, improve students’ knowledge and support attractiveness of the lessons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2017: 14th international conference : proceedings
ISBN
978-80-213-2762-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
325-336
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
8. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000409038600041