Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managerial decision-making on the location of banking headquarters in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236560" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/geosc-2017-0006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/geosc-2017-0006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/geosc-2017-0006" target="_blank" >10.1515/geosc-2017-0006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managerial decision-making on the location of banking headquarters in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Location decision-making constitutes one of pivotal tasks for banking managements, which applies to both banking headquarters and affiliates. The main objective of this article consists in analysis and interpretation of location factors that stay behind location-decision making of banking managements and subsequent collocation of banking head offices in the Czech Republic. In doing so, cluster analysis was utilised appropriately and it turned out, initial 18 location factors can be decreased to final three mutually similar groups, which satisfactorily embody location criteria banking managements take into account. As it has been proven banking landscape in the Czech Republic is still influenced by traditional hard factors of location, nonetheless their soft counterparts should be increasingly considered.

  • Název v anglickém jazyce

    Managerial decision-making on the location of banking headquarters in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Location decision-making constitutes one of pivotal tasks for banking managements, which applies to both banking headquarters and affiliates. The main objective of this article consists in analysis and interpretation of location factors that stay behind location-decision making of banking managements and subsequent collocation of banking head offices in the Czech Republic. In doing so, cluster analysis was utilised appropriately and it turned out, initial 18 location factors can be decreased to final three mutually similar groups, which satisfactorily embody location criteria banking managements take into account. As it has been proven banking landscape in the Czech Republic is still influenced by traditional hard factors of location, nonetheless their soft counterparts should be increasingly considered.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geoscape Journal

  • ISSN

    1802-1115

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    76-83

  • Kód UT WoS článku

    000419530500002

  • EID výsledku v databázi Scopus