Mediální prezentace sportu v regionech České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236574" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf#page=751" target="_blank" >https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf#page=751</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-98" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-98</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální prezentace sportu v regionech České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Média představují jeden z nejvýznamnějších zdrojů informací a mají schopnost ovlivňovat jedince, organizace i územní celky. Díky této schopnosti média spoluutváří image daného území. Cílem příspěvku je kvantitativní a kvalitativní analýza medializace krajů České republiky v oblasti sportu vybranými celostátními sdělovacími příspěvky a následné hledání vývojových tendencí a charakteristických prvků působících na prezentaci jednotlivých krajů. Absolutní pohled naznačuje dominanci Prahy, nicméně v porovnání s podílem obyvatel je na tom nejlépe Liberecký kraj. Sportovní zprávy jsou typické svým neutrálním charakterem, který znemožňuje médiím zkreslovat prezentovanou realitu. Oblast sportu je tematicky značně heterogenní, přičemž daný kraj je medializován zejména v souvislosti s organizací významných či pravidelných sportovních událostí, s významnou sportovní osobností nebo s tradičními sportovními odvětvími, které se v České republice těší dlouhodobé oblíbenosti.
Název v anglickém jazyce
Media presentation of sport in the regions of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The media represent one of the most important sources of information and have the ability to influence individuals, organizations and territorial units. This attribute of the media co-forms the image of the territory. The aim of this paper is to analyse and detect trends and characteristic features of the sport contributions within national TV reporting, which have an impact on the presentation of the region. Absolute view indicates a strong dominance of Prague, however Liberec region is the most medialized when considering the share of the population. Sport news have predominantly neutral character. It does not allow media to alter the reality. Sport is thematically very heterogeneous. Regions are publicized especially in connection with organizing significant sport events, well-known sportmen or traditional sport sectors, which are very popular in the Czech Republic for a long time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách: sborník příspěvků : = 20th International Colloquium on Regional Sciences : conference proceedings : Kurdějov, 14.-16. června 2017
ISBN
978-80-210-8586-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
721-758
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kurdějov
Datum konání akce
14. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000426864500098