Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální prezentace sportu v regionech České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236574" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf#page=751" target="_blank" >https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf#page=751</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-98" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-98</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální prezentace sportu v regionech České republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Média představují jeden z nejvýznamnějších zdrojů informací a mají schopnost ovlivňovat jedince, organizace i územní celky. Díky této schopnosti média spoluutváří image daného území. Cílem příspěvku je kvantitativní a kvalitativní analýza medializace krajů České republiky v oblasti sportu vybranými celostátními sdělovacími příspěvky a následné hledání vývojových tendencí a charakteristických prvků působících na prezentaci jednotlivých krajů. Absolutní pohled naznačuje dominanci Prahy, nicméně v porovnání s podílem obyvatel je na tom nejlépe Liberecký kraj. Sportovní zprávy jsou typické svým neutrálním charakterem, který znemožňuje médiím zkreslovat prezentovanou realitu. Oblast sportu je tematicky značně heterogenní, přičemž daný kraj je medializován zejména v souvislosti s organizací významných či pravidelných sportovních událostí, s významnou sportovní osobností nebo s tradičními sportovními odvětvími, které se v České republice těší dlouhodobé oblíbenosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Media presentation of sport in the regions of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The media represent one of the most important sources of information and have the ability to influence individuals, organizations and territorial units. This attribute of the media co-forms the image of the territory. The aim of this paper is to analyse and detect trends and characteristic features of the sport contributions within national TV reporting, which have an impact on the presentation of the region. Absolute view indicates a strong dominance of Prague, however Liberec region is the most medialized when considering the share of the population. Sport news have predominantly neutral character. It does not allow media to alter the reality. Sport is thematically very heterogeneous. Regions are publicized especially in connection with organizing significant sport events, well-known sportmen or traditional sport sectors, which are very popular in the Czech Republic for a long time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách: sborník příspěvků : = 20th International Colloquium on Regional Sciences : conference proceedings : Kurdějov, 14.-16. června 2017

  • ISBN

    978-80-210-8586-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    721-758

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Kurdějov

  • Datum konání akce

    14. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000426864500098