Návrh metodiky hodnocení úrovně angažovanosti pracovníků a nástrojů jejího zvyšování v českých organizacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236658" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236658 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh metodiky hodnocení úrovně angažovanosti pracovníků a nástrojů jejího zvyšování v českých organizacích
Popis výsledku v původním jazyce
Ačkoli je koncepce angažovanosti v management využívána nejméně 20 let, v posledních letech zájem manažerů, personalistů i pracovníků o tuto problematiku vzrůstá. Řada studií potvrdila, že jen spokojenost a stabilita, loajalita a určitý stupeň oddanosti nestačí k tomu, aby byl zabezpečen odpovídající vztah mezi výkonem pracovníků a požadovanými obchodními výsledky a že je tedy žádoucí zaměřit se na využití různých opatření podporujících zvyšování úrovně angažovanosti pracovníků, která může vést k růstu výkonu pracovníků a tím růstu výkonnosti celé organizace. Cílem článku je navrhnout metodiku hodnocení úrovně angažovanosti pracovníků a také představit možné nástroje jejího zvyšování v organizacích fungujících v českém prostředí. Metodou dosažení cíle byla úprava a doplnění již existujícího modelu angažovanosti, který však nereflektuje specifika českého prostředí a odlišnosti mladých pracovníků vyskytujících se na trhu práce. Ke konkrétním výstupům článku lze zařadit jak návrh nového modelu angažovanosti či rámcového postupu průzkumu angažovanosti, tak zejména dotazník využitelný pro zjišťování současné úrovně angažovanosti pracovníků a také výčet několika opatření, která lze využít pro podporu růstu angažovanosti pracovníků.
Název v anglickém jazyce
Proposal of Methodolofgy for Evaluating the Engagement Factors Importance for Employees in Czech Organizations.
Popis výsledku anglicky
Although the engagement concept has been used in management at least in the past 20 years, the interest of managers, HR specialists and employees about this issue is rising. Many studies proved that only satisfaction and stability, loyalty and devotion do not ensure corresponding relationship between the employees’ performance and business results and therefore it is desirable to concentrate on utilizing various measures that support increasing the level of employees’ engagement that can lead to the increase of employees’ performance and by this increasing the performance of organization. Aim of this paper is to propose methodology for evaluating employees’ engagement level and also introduce possible tools of its improvement in organizations operating in the Czech environment. The method used to fulfill the aim was the modification and addition of already existing engagement model, which, however, does not reflect the specifics of Czech environment and differences of young employees on the labor market. The outputs of this paper include proposal of new engagement model and framework procedure of engagement research, especially questionnaire that can be used to find out current level of employees’ engagement and also a list of measures that can be used to support the increase in employees’ engagement.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics and Administration
ISSN
1211-555X
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
39
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
51-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85021087952