Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation of the Study Course Using Pearson Higher Education Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10236956" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10236956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cbuic.cz/?page_id=1011&lang=en" target="_blank" >http://cbuic.cz/?page_id=1011&lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12955/cbup.v5.1114" target="_blank" >10.12955/cbup.v5.1114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation of the Study Course Using Pearson Higher Education Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, there is historically a wealth of experience with eLearning. In recent years, however, new platforms were developed that have escaped the attention of the academic sphere. The purpose of this article is to evaluate experience with the platform of Pearson Company within the innovation of the course Monetary Theory and Policy at the Faculty of Economics, Technical University of Ostrava. In the Czech Republic, the history of eLearning has been dating since the year 2000. Among the best-known eLearning projects within universities belonged the project &quot;Virtual University&quot; or the online training system WebCT. The most widely used eLearning tools in the Czech Republic today are LMS Moodle, Articulate, Adobe Captivate, eDoceo, etc. Surprisingly eLearning platforms built within the renowned book publisher - e.g., Pearson or Oxford, are less known in the Czech Republic. In this article, we will, therefore, discuss the possibilities that Pearson platform for eLearning offers for universities, and we will conclude with our further experience with its practical use.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation of the Study Course Using Pearson Higher Education Tools

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, there is historically a wealth of experience with eLearning. In recent years, however, new platforms were developed that have escaped the attention of the academic sphere. The purpose of this article is to evaluate experience with the platform of Pearson Company within the innovation of the course Monetary Theory and Policy at the Faculty of Economics, Technical University of Ostrava. In the Czech Republic, the history of eLearning has been dating since the year 2000. Among the best-known eLearning projects within universities belonged the project &quot;Virtual University&quot; or the online training system WebCT. The most widely used eLearning tools in the Czech Republic today are LMS Moodle, Articulate, Adobe Captivate, eDoceo, etc. Surprisingly eLearning platforms built within the renowned book publisher - e.g., Pearson or Oxford, are less known in the Czech Republic. In this article, we will, therefore, discuss the possibilities that Pearson platform for eLearning offers for universities, and we will conclude with our further experience with its practical use.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Central Bohemia University International Conference Proceedings 2017 : Innovations in Science and Education : March 22-24, 2017, Prague, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-88042-08-2

  • ISSN

    1805-997X

  • e-ISSN

    1805-9961

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    593-598

  • Název nakladatele

    Central Bohemia University

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000439408200101