Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

20 Years’ of eLearning and Blended Learning at Czech Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50017149" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50017149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_77" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_77</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_77" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_77</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    20 Years’ of eLearning and Blended Learning at Czech Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    20 years ago the European Commission announced eLearning to be a strategic plan for developing new trends in education. This was also important for the Czech Republic. In the last decades, blended learning and eLearning have become common part of the tertiary education. The article describes the research of the development of eLearning and blended learning at Czech universities, as it is reflected in annual reports of these institutions of higher learning. The findings from the monitored annual reports of public universities indicate the importance of the use of eLearning in university education all over the Czech Republic. Almost 20 years of the existence of eLearning education, as well as numerous conferences on this topic, prove its effectiveness for higher learning

  • Název v anglickém jazyce

    20 Years’ of eLearning and Blended Learning at Czech Universities

  • Popis výsledku anglicky

    20 years ago the European Commission announced eLearning to be a strategic plan for developing new trends in education. This was also important for the Czech Republic. In the last decades, blended learning and eLearning have become common part of the tertiary education. The article describes the research of the development of eLearning and blended learning at Czech universities, as it is reflected in annual reports of these institutions of higher learning. The findings from the monitored annual reports of public universities indicate the importance of the use of eLearning in university education all over the Czech Republic. Almost 20 years of the existence of eLearning education, as well as numerous conferences on this topic, prove its effectiveness for higher learning

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-3-030-52574-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    935-943

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Athens, GA, USA

  • Datum konání akce

    26. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000772176100077