20 Years’ of eLearning and Blended Learning at Czech Universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F21%3A50017149" target="_blank" >RIV/62690094:18450/21:50017149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_77" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_77</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_77" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_77</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
20 Years’ of eLearning and Blended Learning at Czech Universities
Popis výsledku v původním jazyce
20 years ago the European Commission announced eLearning to be a strategic plan for developing new trends in education. This was also important for the Czech Republic. In the last decades, blended learning and eLearning have become common part of the tertiary education. The article describes the research of the development of eLearning and blended learning at Czech universities, as it is reflected in annual reports of these institutions of higher learning. The findings from the monitored annual reports of public universities indicate the importance of the use of eLearning in university education all over the Czech Republic. Almost 20 years of the existence of eLearning education, as well as numerous conferences on this topic, prove its effectiveness for higher learning
Název v anglickém jazyce
20 Years’ of eLearning and Blended Learning at Czech Universities
Popis výsledku anglicky
20 years ago the European Commission announced eLearning to be a strategic plan for developing new trends in education. This was also important for the Czech Republic. In the last decades, blended learning and eLearning have become common part of the tertiary education. The article describes the research of the development of eLearning and blended learning at Czech universities, as it is reflected in annual reports of these institutions of higher learning. The findings from the monitored annual reports of public universities indicate the importance of the use of eLearning in university education all over the Czech Republic. Almost 20 years of the existence of eLearning education, as well as numerous conferences on this topic, prove its effectiveness for higher learning
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing
ISBN
978-3-030-52574-3
ISSN
2194-5357
e-ISSN
2194-5365
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
935-943
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Athens, GA, USA
Datum konání akce
26. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000772176100077