Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Insurance Distribution on the Czech Insurance Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237163" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Insurance Distribution on the Czech Insurance Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the insurance market, either internal or external sales method can be selected to distribute an insurance coverage. The external distribution channel (also called the intermediary channel) is represented by insurance intermediaries; the internal distribution channel (also called the employee channel) by employees of insurance companies. The new/forthcoming regulation of insurance distribution brings several changes, and alters a number of important fundamentals of the regulation of insurance distribution, in consequence insurance intermediaries, too. One of the goals of a comprehensive amendment, the introduction of a new categorization of insurance intermediaries and removal of differences in the external and internal distribution of insurance. This article is focused on the analysis of insurance distribution aiming insurance intermediaries in the context of insurance market development as well as the changes in regulation of insurance distribution as it comes to both the Czech and European law. The aim is to analyze the groups with the impact of the new regulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Insurance Distribution on the Czech Insurance Market

  • Popis výsledku anglicky

    In the insurance market, either internal or external sales method can be selected to distribute an insurance coverage. The external distribution channel (also called the intermediary channel) is represented by insurance intermediaries; the internal distribution channel (also called the employee channel) by employees of insurance companies. The new/forthcoming regulation of insurance distribution brings several changes, and alters a number of important fundamentals of the regulation of insurance distribution, in consequence insurance intermediaries, too. One of the goals of a comprehensive amendment, the introduction of a new categorization of insurance intermediaries and removal of differences in the external and internal distribution of insurance. This article is focused on the analysis of insurance distribution aiming insurance intermediaries in the context of insurance market development as well as the changes in regulation of insurance distribution as it comes to both the Czech and European law. The aim is to analyze the groups with the impact of the new regulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Financial Systems 2017: proceedings of the 14th international scientific conference : June 26-27, 2017, Brno, Czech Republic. Part 2.

  • ISBN

    978-80-210-8609-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    432-440

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000418110700053