Time coordination of bus arrivals on a set of bus stops
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237917" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time coordination of bus arrivals on a set of bus stops
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a time coordination of bus arrivals on a set of bus stops. A quality criterion of this problem is to minimize the waiting time of passengers to make public transport more attractive. One possible solution to this problem is to coordinate bus arrivals. This problem can be formulated as a mathematical model with the quadratic objective function and a set of equality or inequality constraints. Nevertheless, this quadratic programming model can be difficult to solve. Our approach introduced in this paper is based on a piecewise linearization of the quadratic objective function. This integer programming model enables to include to the problem some other significant aspects of time coordination of bus arrivals. Therefore, the attention is aimed at the importance of continuity of bus arrivals on a set of bus stops. Integer programming model of the above mentioned problem will be presented in the following text and associated numerical experiments with real data will be presented too.
Název v anglickém jazyce
Time coordination of bus arrivals on a set of bus stops
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a time coordination of bus arrivals on a set of bus stops. A quality criterion of this problem is to minimize the waiting time of passengers to make public transport more attractive. One possible solution to this problem is to coordinate bus arrivals. This problem can be formulated as a mathematical model with the quadratic objective function and a set of equality or inequality constraints. Nevertheless, this quadratic programming model can be difficult to solve. Our approach introduced in this paper is based on a piecewise linearization of the quadratic objective function. This integer programming model enables to include to the problem some other significant aspects of time coordination of bus arrivals. Therefore, the attention is aimed at the importance of continuity of bus arrivals on a set of bus stops. Integer programming model of the above mentioned problem will be presented in the following text and associated numerical experiments with real data will be presented too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010930" target="_blank" >TH02010930: Efektivní přístupy k úsporným a adaptabilním systémům údržby a obsluhy dopravních sítí</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON STRATEGIC MANAGEMENT AND ITS SUPPORT BY INFORMATION SYSTEMS (SMSIS)
ISBN
978-80-248-4046-8
ISSN
2570-5776
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
267-273
Název nakladatele
VSB-TECH UNIV OSTRAVA
Místo vydání
OSTRAVA
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
25. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000417344100030