Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dekompozice okružních jízd s využitím matematického programování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237934" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dekompozice okružních jízd s využitím matematického programování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při řešení úloh zaměřených na obsluhu vrcholu dopravní sítě je nutné věnovat pozornost nejen optimální posloupnosti vrcholů s ohledem na zvolené optimalizační kritérium (např. celkovou ujetou vzdálenost), ale též dalším omezením, která plynou z potřeb praxe. Může se jednat například o nepřekročení kapacity obslužného vozidla. Předložený příspěvek je věnován využití dekompoziční metody využívající matematického programování, založené na tzv. Route-First Cluster-Sedond přístupu. V rámci této dvou krokové metody je nejprve hledána optimální trasa obslužného vozidla a teprve následně je tato trasa dekomponována na dílčí okružní jízdy při zohlednění kapacity obslužného vozidla. V textu jsou postupně prezentovány matematické modely, které lze k realizaci uvedeného přístupu využít. Celý dekompoziční postup je též ilustrován konkrétními příklady.

  • Název v anglickém jazyce

    Decomposition of the tour using mathematical programming

  • Popis výsledku anglicky

    To solve tasks focused on the vertex service of the transport network, it is necessary to pay attention not only to the optimal sequence of vertices with respect to the selected optimization criterion (e.g. the total distance traveled), but also to other limitations that follow from the practical needs. The submitted contribution deals with introducing a decomposition method using mathematical programming based on the Route-First Cluster-Second approach. Firstly, the optimal route of the service vehicle is determined and then it can be decomposed into partial tours taking into account the capacity of the service vehicle. Mathematical models that can be used to implement this approach are presented in the text. The whole decomposition procedure is illustrated by specific examples, too.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010930" target="_blank" >TH02010930: Efektivní přístupy k úsporným a adaptabilním systémům údržby a obsluhy dopravních sítí</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perners Contact

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    62-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus