Dekompozice okružních jízd s využitím matematického programování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237934" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dekompozice okružních jízd s využitím matematického programování
Popis výsledku v původním jazyce
Při řešení úloh zaměřených na obsluhu vrcholu dopravní sítě je nutné věnovat pozornost nejen optimální posloupnosti vrcholů s ohledem na zvolené optimalizační kritérium (např. celkovou ujetou vzdálenost), ale též dalším omezením, která plynou z potřeb praxe. Může se jednat například o nepřekročení kapacity obslužného vozidla. Předložený příspěvek je věnován využití dekompoziční metody využívající matematického programování, založené na tzv. Route-First Cluster-Sedond přístupu. V rámci této dvou krokové metody je nejprve hledána optimální trasa obslužného vozidla a teprve následně je tato trasa dekomponována na dílčí okružní jízdy při zohlednění kapacity obslužného vozidla. V textu jsou postupně prezentovány matematické modely, které lze k realizaci uvedeného přístupu využít. Celý dekompoziční postup je též ilustrován konkrétními příklady.
Název v anglickém jazyce
Decomposition of the tour using mathematical programming
Popis výsledku anglicky
To solve tasks focused on the vertex service of the transport network, it is necessary to pay attention not only to the optimal sequence of vertices with respect to the selected optimization criterion (e.g. the total distance traveled), but also to other limitations that follow from the practical needs. The submitted contribution deals with introducing a decomposition method using mathematical programming based on the Route-First Cluster-Second approach. Firstly, the optimal route of the service vehicle is determined and then it can be decomposed into partial tours taking into account the capacity of the service vehicle. Mathematical models that can be used to implement this approach are presented in the text. The whole decomposition procedure is illustrated by specific examples, too.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010930" target="_blank" >TH02010930: Efektivní přístupy k úsporným a adaptabilním systémům údržby a obsluhy dopravních sítí</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perners Contact
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
62-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—