Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Entrepreneurial Intention Creation of Students in Poland, Slovakia and Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A86100347" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:86100347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17512/pjms.2017.15.2.15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17512/pjms.2017.15.2.15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17512/pjms.2017.15.2.15" target="_blank" >10.17512/pjms.2017.15.2.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Entrepreneurial Intention Creation of Students in Poland, Slovakia and Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of entrepreneurial intention is developed within management studies as a source of competitive advantage and economic development in the world. University education plays an important role in promoting entrepreneurship and stimulating the entrepreneurial intention of students. The main aim of the paper is to find out whether among universities from selected V4 countries we can observe differences in approaches of universities toward students’ entrepreneurial intention creation from students’ point of view. The conclusions are based on the results of a questionnaire survey which was conducted in 2016 in selected universities among 300 students. The general conclusion is that although Polish students seem to have the strongest entrepreneurial intentions, the university’s role in creating entrepreneurial intention, as assessed by them, is lower compared to Slovak or Czech students.

  • Název v anglickém jazyce

    Entrepreneurial Intention Creation of Students in Poland, Slovakia and Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of entrepreneurial intention is developed within management studies as a source of competitive advantage and economic development in the world. University education plays an important role in promoting entrepreneurship and stimulating the entrepreneurial intention of students. The main aim of the paper is to find out whether among universities from selected V4 countries we can observe differences in approaches of universities toward students’ entrepreneurial intention creation from students’ point of view. The conclusions are based on the results of a questionnaire survey which was conducted in 2016 in selected universities among 300 students. The general conclusion is that although Polish students seem to have the strongest entrepreneurial intentions, the university’s role in creating entrepreneurial intention, as assessed by them, is lower compared to Slovak or Czech students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polish Journal of Management Studies

  • ISSN

    2081-7452

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    162-172

  • Kód UT WoS článku

    000404991500015

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021954463