Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ROLE OF UNIVERSITIES IN SUPPORTING ENTREPRENEURIAL INTENTIONS OF STUDENTS TOWARD SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A86100348" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:86100348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://econpapers.repec.org/article/ssijouesi/v_3a8_3ay_3a2020_3ai_3a1_3ap_3a573-589.htm" target="_blank" >https://econpapers.repec.org/article/ssijouesi/v_3a8_3ay_3a2020_3ai_3a1_3ap_3a573-589.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2020.8.1(40)" target="_blank" >10.9770/jesi.2020.8.1(40)</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ROLE OF UNIVERSITIES IN SUPPORTING ENTREPRENEURIAL INTENTIONS OF STUDENTS TOWARD SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Entrepreneurship education should develop entrepreneurial people and aspiration by equipping individuals with the appropriate knowledge and skills to initiate and sustain enterprises. The concept of entrepreneurial intention becomes an interesting question when analysing the efficiency of university education in EU countries. The main aim of this paper is to find out whether universities support entrepreneurial intentions toward sustainability by providing necessary knowledge and skills. The conclusions are based on the opinions of students collected by the surveys conducted at Polish, Czech, Hungarian and Slovak universities in 2018/2019. The general conclusion is that in all studied countries the support is expected by students, but it seems to be insufficient in the area of knowledge provided by the university.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ROLE OF UNIVERSITIES IN SUPPORTING ENTREPRENEURIAL INTENTIONS OF STUDENTS TOWARD SUSTAINABLE ENTREPRENEURSHIP

  • Popis výsledku anglicky

    Entrepreneurship education should develop entrepreneurial people and aspiration by equipping individuals with the appropriate knowledge and skills to initiate and sustain enterprises. The concept of entrepreneurial intention becomes an interesting question when analysing the efficiency of university education in EU countries. The main aim of this paper is to find out whether universities support entrepreneurial intentions toward sustainability by providing necessary knowledge and skills. The conclusions are based on the opinions of students collected by the surveys conducted at Polish, Czech, Hungarian and Slovak universities in 2018/2019. The general conclusion is that in all studied countries the support is expected by students, but it seems to be insufficient in the area of knowledge provided by the university.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Entrepreneurship and Sustainability Issues

  • ISSN

    2345-0282

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    573-589

  • Kód UT WoS článku

    000560841000039

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090257388