Technical Efficiency the Financing Public Services in the Conditions the Municipal Districts of the Statutory City of Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10245306" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10245306 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/raspo/.content/galerie-souboru/2020/Conference-proceedings-of-RASPO-2020.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/raspo/.content/galerie-souboru/2020/Conference-proceedings-of-RASPO-2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Technical Efficiency the Financing Public Services in the Conditions the Municipal Districts of the Statutory City of Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
The paper addresses the issue of a two-level system of public administration in the conditions of the Statutory City of Ostrava and related expenditures at the level of 23 the Municipal Districts. The aim of paper is to evaluate and compare the technical efficiency of financing - transport, culture and social care, for the year 2017. The evaluation is according to the inputoriented DEA model focused on the variable return scale. The most populous the Municipal Districts of Statutory City of Ostrava is Ostrava South was fully efficient (100%) in all models. However, the average level of technical efficiency of 23 city districts is very low, namely 38% in the Transport Model, 31% in the Culture Model and 42% in the Social Service Model.
Název v anglickém jazyce
Technical Efficiency the Financing Public Services in the Conditions the Municipal Districts of the Statutory City of Ostrava
Popis výsledku anglicky
The paper addresses the issue of a two-level system of public administration in the conditions of the Statutory City of Ostrava and related expenditures at the level of 23 the Municipal Districts. The aim of paper is to evaluate and compare the technical efficiency of financing - transport, culture and social care, for the year 2017. The evaluation is according to the inputoriented DEA model focused on the variable return scale. The most populous the Municipal Districts of Statutory City of Ostrava is Ostrava South was fully efficient (100%) in all models. However, the average level of technical efficiency of 23 city districts is very low, namely 38% in the Transport Model, 31% in the Culture Model and 42% in the Social Service Model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000145" target="_blank" >TL01000145: Metodicko aplikační nástroje pro efektivní finanční řízení územně členěného statutárního města</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 3th online International Scientific Conference Development and Adnimistration of Border Areas of the Czech republic and Poland - Support for Sustainable Development : 12. June 2020, Ostrava
ISBN
978-80-248-4412-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
254-259
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
20. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—