UNT PETRI NETS THEORY APPLIED TO RICH-MEDIA RECORDINGS OF APPLE MOBILE DEVICES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F20%3A10245349" target="_blank" >RIV/61989100:27510/20:10245349 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
UNT PETRI NETS THEORY APPLIED TO RICH-MEDIA RECORDINGS OF APPLE MOBILE DEVICES
Popis výsledku v původním jazyce
The "Everyone Can Code" worldwide program of Apple Inc. that was implemented also by VSBTechnical University of Ostrava is primarily focused on teaching programming technologies in the new Swift programming language with the support of the Swift Playgrounds development environment. It is the revolutionary graphical application implemented for the Apple iPad tablets which makes learning of the Swift programming language interactive and very fun. The main problem that had to be solved when deploying the Swift programming language learning process with the support of the Swift Playgrounds running on Apple iPad tablets was the need to record presentations with using of the rich-media technologies and publish them on-line and ondemand. Successful design and implementation of the parallel software environment that meets the requirements of comprehensive multimedia visualization of the educational process that is available on-line or on-demand required the use of the UNT (Unique-Number Token) Petri nets formal theory.
Název v anglickém jazyce
UNT PETRI NETS THEORY APPLIED TO RICH-MEDIA RECORDINGS OF APPLE MOBILE DEVICES
Popis výsledku anglicky
The "Everyone Can Code" worldwide program of Apple Inc. that was implemented also by VSBTechnical University of Ostrava is primarily focused on teaching programming technologies in the new Swift programming language with the support of the Swift Playgrounds development environment. It is the revolutionary graphical application implemented for the Apple iPad tablets which makes learning of the Swift programming language interactive and very fun. The main problem that had to be solved when deploying the Swift programming language learning process with the support of the Swift Playgrounds running on Apple iPad tablets was the need to record presentations with using of the rich-media technologies and publish them on-line and ondemand. Successful design and implementation of the parallel software environment that meets the requirements of comprehensive multimedia visualization of the educational process that is available on-line or on-demand required the use of the UNT (Unique-Number Token) Petri nets formal theory.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2020 - ERiE, 2020 : proceedings of the 17th international conference : 4th-5th June 2020, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
173-180
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000617029800023