iPad in Academic Settings : A Pilot Project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076403" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.csvs.cz/konference/disco2014/Disco2014-sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/konference/disco2014/Disco2014-sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
iPad in Academic Settings : A Pilot Project
Popis výsledku v původním jazyce
After the emergence of desktop computers, laptops and smartphones, the iPad (or any other tablet) represents one of the newest technology conveniences that teachers can utilize for their work. Tablets in general have been around for only about three years; their popularity, however, has climbed quite high among teachers at all levels of the educational system. Still, a question arises whether teachers can truly exploit all the different possibilities that tablets could mean for their practices, or whether the devices are mostly used for rather basic procedures such as surfing the Web, reading emails, taking photos and reading news posts. In this context, the E-learning Office at the Faculty of Arts, Masaryk University, decided to launch a pilot projectinvestigating possibilities of applying iPads in the academic environment.
Název v anglickém jazyce
iPad in Academic Settings : A Pilot Project
Popis výsledku anglicky
After the emergence of desktop computers, laptops and smartphones, the iPad (or any other tablet) represents one of the newest technology conveniences that teachers can utilize for their work. Tablets in general have been around for only about three years; their popularity, however, has climbed quite high among teachers at all levels of the educational system. Still, a question arises whether teachers can truly exploit all the different possibilities that tablets could mean for their practices, or whether the devices are mostly used for rather basic procedures such as surfing the Web, reading emails, taking photos and reading news posts. In this context, the E-learning Office at the Faculty of Arts, Masaryk University, decided to launch a pilot projectinvestigating possibilities of applying iPads in the academic environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DisCo 2014: Media literacy education from pupils to lifelong learning
ISBN
9788086302461
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
209-215
Název nakladatele
Centre for Higher Education Studies
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—