Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

iPad in Academic Settings : A Pilot Project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076403" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.csvs.cz/konference/disco2014/Disco2014-sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/konference/disco2014/Disco2014-sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    iPad in Academic Settings : A Pilot Project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After the emergence of desktop computers, laptops and smartphones, the iPad (or any other tablet) represents one of the newest technology conveniences that teachers can utilize for their work. Tablets in general have been around for only about three years; their popularity, however, has climbed quite high among teachers at all levels of the educational system. Still, a question arises whether teachers can truly exploit all the different possibilities that tablets could mean for their practices, or whether the devices are mostly used for rather basic procedures such as surfing the Web, reading emails, taking photos and reading news posts. In this context, the E-learning Office at the Faculty of Arts, Masaryk University, decided to launch a pilot projectinvestigating possibilities of applying iPads in the academic environment.

  • Název v anglickém jazyce

    iPad in Academic Settings : A Pilot Project

  • Popis výsledku anglicky

    After the emergence of desktop computers, laptops and smartphones, the iPad (or any other tablet) represents one of the newest technology conveniences that teachers can utilize for their work. Tablets in general have been around for only about three years; their popularity, however, has climbed quite high among teachers at all levels of the educational system. Still, a question arises whether teachers can truly exploit all the different possibilities that tablets could mean for their practices, or whether the devices are mostly used for rather basic procedures such as surfing the Web, reading emails, taking photos and reading news posts. In this context, the E-learning Office at the Faculty of Arts, Masaryk University, decided to launch a pilot projectinvestigating possibilities of applying iPads in the academic environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DisCo 2014: Media literacy education from pupils to lifelong learning

  • ISBN

    9788086302461

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    209-215

  • Název nakladatele

    Centre for Higher Education Studies

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku