MATHEMATICS AT VŠB – TECHNICAL UNIVERSITY OF OSTRAVA YESTERDAY AND TODAY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27600%2F17%3A10236126" target="_blank" >RIV/61989100:27600/17:10236126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ipmm.polsl.pl/?page_id=116" target="_blank" >http://ipmm.polsl.pl/?page_id=116</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MATHEMATICS AT VŠB – TECHNICAL UNIVERSITY OF OSTRAVA YESTERDAY AND TODAY
Popis výsledku v původním jazyce
The authors compare mathematics curricula at VŠB - Technical University of Ostrava in the year 1979 and at present. They compare the extents and the contents of the curriculum, numbers of lessons and above all the preparedness of students for applications in engineering practice. Reality is compared with the requirements of the European Society for Engineering Education (SEFI) in the material A Framework for Mathematics Curricula in Engineering Education.
Název v anglickém jazyce
MATHEMATICS AT VŠB – TECHNICAL UNIVERSITY OF OSTRAVA YESTERDAY AND TODAY
Popis výsledku anglicky
The authors compare mathematics curricula at VŠB - Technical University of Ostrava in the year 1979 and at present. They compare the extents and the contents of the curriculum, numbers of lessons and above all the preparedness of students for applications in engineering practice. Reality is compared with the requirements of the European Society for Engineering Education (SEFI) in the material A Framework for Mathematics Curricula in Engineering Education.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů