Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artwork has an aura even in the era of its technical reproducibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F14%3A86091725" target="_blank" >RIV/61989100:27620/14:86091725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artwork has an aura even in the era of its technical reproducibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The central concern of this text lies with the famous essay The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction (1936) ? one of the last texts of German thinker Walter Benjamin. In the essay, Benjamin articulated a key concept ?Aura? that has become integral part of the discussion about the nature of new media. This issue should be analysed ? with respect to critical theory ? by the means of function of art in the area of mass culture in its own right. Nevertheless, for better analysis, the concept will be hereby analysed in relation to the political dimension of the DIY (do-it-yourself) culture. The ambiguity (duality) of the submitted method ? on one hand the analysis of cultural industry, and on the other hand the analysis of the DIY culture ? should reveal a conceivable persistence of Aura in the age of digital reproduction. However, the precondition of this grasp of the concept is based on Benjamin?s politicization of art: cultural artefact is constituted through collectivism. I

  • Název v anglickém jazyce

    Artwork has an aura even in the era of its technical reproducibility

  • Popis výsledku anglicky

    The central concern of this text lies with the famous essay The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction (1936) ? one of the last texts of German thinker Walter Benjamin. In the essay, Benjamin articulated a key concept ?Aura? that has become integral part of the discussion about the nature of new media. This issue should be analysed ? with respect to critical theory ? by the means of function of art in the area of mass culture in its own right. Nevertheless, for better analysis, the concept will be hereby analysed in relation to the political dimension of the DIY (do-it-yourself) culture. The ambiguity (duality) of the submitted method ? on one hand the analysis of cultural industry, and on the other hand the analysis of the DIY culture ? should reveal a conceivable persistence of Aura in the age of digital reproduction. However, the precondition of this grasp of the concept is based on Benjamin?s politicization of art: cultural artefact is constituted through collectivism. I

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Člověk, Ideje, Společnost. II, Reflexe a Obraz člověka ve společenských vědách

  • ISBN

    978-80-248-3645-4

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    40-47

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly