Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perspectives of teaching the humanities and social sciences at technical universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F15%3A86095241" target="_blank" >RIV/61989100:27620/15:86095241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perspectives of teaching the humanities and social sciences at technical universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching social sciences and humanities is fully established at technical universities, which was endorsed by the adoption of the Bologna Declaration in 1999. Most technical higher education institutions have managed to incorporate at least 10 % of economic and humanities courses in the instruction, but some of them transferred the form of teaching these subjects from compulsory optional to optional, therefore, they are attended by lower number of students than the desired proportion. Currently, there is also a significant decline in the number of students as a result of unfavourable demographic development, which brings a drop in funding of universities. This condition is also adversely affecting the teaching of social sciences. The article analyses the situation at the VŠB - Technical University of Ostrava and considers the future of teaching humanities. It finds the solution in making the offered courses more attractive, and in their more practical focus.

  • Název v anglickém jazyce

    Perspectives of teaching the humanities and social sciences at technical universities

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching social sciences and humanities is fully established at technical universities, which was endorsed by the adoption of the Bologna Declaration in 1999. Most technical higher education institutions have managed to incorporate at least 10 % of economic and humanities courses in the instruction, but some of them transferred the form of teaching these subjects from compulsory optional to optional, therefore, they are attended by lower number of students than the desired proportion. Currently, there is also a significant decline in the number of students as a result of unfavourable demographic development, which brings a drop in funding of universities. This condition is also adversely affecting the teaching of social sciences. The article analyses the situation at the VŠB - Technical University of Ostrava and considers the future of teaching humanities. It finds the solution in making the offered courses more attractive, and in their more practical focus.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue #4

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    176-178

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus