Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LIFELONG LEARNING IN THE CONTEXT OF ENHANCING THE QUALITY OF LIFE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F18%3A10240248" target="_blank" >RIV/61989100:27620/18:10240248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/28" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/28</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LIFELONG LEARNING IN THE CONTEXT OF ENHANCING THE QUALITY OF LIFE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality of life is a multidimensional concept and usually expresses a subjective assessment of self-satisfaction with life. At a higher age there are differences in intellectual performance, there is a decrease in the availability of mental activities, and memory deficits. Lifelong learning at third age universities may be an appropriate prevention, but also a protective factor of active aging. The aim of the paper is to identify and interpret partial indicators of quality of life in relation to the process of lifelong learning, focusing on the specifics of seniority. The theoretical backgrounds are based on the psychological interpretation of the term quality of life and social demographic analysis of the living conditions of seniors in the context of the institutional framework of lifelong learning in the Czech Republic. The research findings are supported by relevant statistical data and illustrated by the outcomes of the survey among education participants.

  • Název v anglickém jazyce

    LIFELONG LEARNING IN THE CONTEXT OF ENHANCING THE QUALITY OF LIFE

  • Popis výsledku anglicky

    Quality of life is a multidimensional concept and usually expresses a subjective assessment of self-satisfaction with life. At a higher age there are differences in intellectual performance, there is a decrease in the availability of mental activities, and memory deficits. Lifelong learning at third age universities may be an appropriate prevention, but also a protective factor of active aging. The aim of the paper is to identify and interpret partial indicators of quality of life in relation to the process of lifelong learning, focusing on the specifics of seniority. The theoretical backgrounds are based on the psychological interpretation of the term quality of life and social demographic analysis of the living conditions of seniors in the context of the institutional framework of lifelong learning in the Czech Republic. The research findings are supported by relevant statistical data and illustrated by the outcomes of the survey among education participants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    S13: On First Impressions

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    91-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus