Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání po odchodu do důchodu - subjektivní významy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F11%3A43896769" target="_blank" >RIV/49777513:23330/11:43896769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání po odchodu do důchodu - subjektivní významy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na segment služeb spojených s celoživotním vzděláváním cílící na seniory, kteří již odešli z pracovního trhu. Vychází z etnografické studie dvou takovýchto center v různých městech České republiky založené na dlouhodobém zúčastněnémpozorování a 34 rozhovorech s klienty. Snaží se poukázat na různé významy, které senioři účasti na těchto vzdělávacích aktivitách připisují a motivy, jež je do center přivádí. Ukazuje, že participace v této formě celoživotního vzdělávání se stává důležitým prostředkem strukturace času a formování sociálních vazeb. Zapojení se do těchto vzdělávacích aktivit se pro tuto skupinu seniorů stává důležitou součástí jejich každodenního života i představ o stáří, které se ale formují mimo významy, jež jsou vzdělávání tradičně připisovány.

  • Název v anglickém jazyce

    Lifelong learning in retirement - subjective meanings

  • Popis výsledku anglicky

    The association of lifelong learning with the participation on the labor market (in the form of requalification or enhancing the qualification) makes invisible other purposes of lifelong learning. This paper is based on ethnographic study of two centersthat offer lifelong learning programs and leisure-time activities mainly for seniors who do not participate on the labor market. The participant observation was conducted for three years and thirty four clients were interviewed. This study shows that life-long learning programs represent an important mechanism of time structuring and social ties forming for a special group of seniors. They ensure continuity with the previous working age and are a part of self-disciplinatory practices that surround the idea of active aging.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F09%2F0038" target="_blank" >GA403/09/0038: Destandardizace životní dráhy v současné české společnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. Vybrané aspekty teorie a praxe

  • ISBN

    978-80-244-2906-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    34-40

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Omlomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku