Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The training of the living skills as one of the forms of prevention

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F18%3A10240339" target="_blank" >RIV/61989100:27620/18:10240339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Trénovanie životných zkušeností ako jedna z foriem prevencie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Efektívnym prístupom v prevencii drogových závislostí detí a mládeže je podľa našich a zahraničných výskumníkov rozvíjanie a upevňovanie všeobecných osobnostných a sociálnych spôsobilostí. Uvedené stratégie sa aplikujú samostatne alebo aj v kombinovanej forme s vybranými formami modelu prevencie vychádzajúceho z koncepcie sociálneho vplyvu, ako aj koncepcie rozvoja osobnostnej a sociálnej kompetencie. Techniky a stratégie rozvíjania životných spôsobilostí sú oveľa komplexnejšie a efektívnejšie ako samotné šírenie informácií o tom, čo drogy sú a čo užívateľovi spôsobujú. Trénovanie životných zručností a spôsobilostí podmieňuje viac faktorov - úroveň a miera rizikovosti správania a veľká skupina sociálno-kultúrnych faktorov. Autorky vo svojom príspevku analyzujú jednotlivé životné spôsobilosti v populácii vysokoškolských študentov zo Slovenska a Českej republiky. Uvádzajú niektoré výsledky z výskumu na základe porovnávacej analýzy kognitívnych, sociálnych, konatívnych a emocionálnych spôsobilostí.

  • Název v anglickém jazyce

    The training of the living skills as one of the forms of prevention

  • Popis výsledku anglicky

    An effective approach to preventing drug addiction among children and young people is, according to our and foreign researchers, to develop and consolidate universal personal and social capabilities. These strategies are applied separately or in combined form with selected forms of the prevention model based on the concept of social impact as well as concepts of the development of personal and social competence. Techniques and strategies for developing life skills are much more complex and effective than disseminating information on what drugs are and what the user is doing. The training of life skills and competences is conditioned by a number of factors - level and level of behavior risk and a large group of socio-cultural factors. In their contribution, the authors analyze individual life skills in the population of university students from Slovakia and the Czech Republic. They present some research results based on a comparative analysis of cognitive, social, emotional and emotional capabilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Osobnostný a sociálny rozvoj ako základ efektívnej prevencie v škole : vedecký zborník recenzovaných štúdií s medzinárodnou účasťou : Košice, 2018

  • ISBN

    978-80-553-3203-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    19. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku