Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social science dimension of engineering curriculum innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F19%3A10243525" target="_blank" >RIV/61989100:27620/19:10243525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/34" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social science dimension of engineering curriculum innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the humanization of technical education and other related updates of the engineering disciplines&apos; curriculum based on interdisciplinary cooperation. The synergy of social sciences and engineering disciplines enables a complex view of the interaction of man, society and technology. Firstly, it accentuates the perspective of the human factor in situations where technical solutions fail. Secondly, it reflects psychosocial needs, and lastly, it predicts the potential individual and social impacts of innovation at the philosophical, psychological, sociological and political level. The paper is focused on the analysis of institutional and content possibilities as well as on the limits of cooperation of technical and social sciences in the development of the engineering disciplines&apos; curriculum. The methodology of the paper is based on a monographic study of the intended innovation of the curriculum of the engineering courses at VŠB-TU Ostrava as well as on the document analysis and data analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Social science dimension of engineering curriculum innovation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the humanization of technical education and other related updates of the engineering disciplines&apos; curriculum based on interdisciplinary cooperation. The synergy of social sciences and engineering disciplines enables a complex view of the interaction of man, society and technology. Firstly, it accentuates the perspective of the human factor in situations where technical solutions fail. Secondly, it reflects psychosocial needs, and lastly, it predicts the potential individual and social impacts of innovation at the philosophical, psychological, sociological and political level. The paper is focused on the analysis of institutional and content possibilities as well as on the limits of cooperation of technical and social sciences in the development of the engineering disciplines&apos; curriculum. The methodology of the paper is based on a monographic study of the intended innovation of the curriculum of the engineering courses at VŠB-TU Ostrava as well as on the document analysis and data analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue, December 2019

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    229-234

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus