Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curriculum integration of physical sciences, engineering science, technology subjects in relation to the technical sciences curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AUVAUF3PQ" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:UVAUF3PQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85165196895&doi=10.15700%2fsaje.v43n2a2209&partnerID=40&md5=4177b3fdd99368f6dca4cd204ea10350" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85165196895&doi=10.15700%2fsaje.v43n2a2209&partnerID=40&md5=4177b3fdd99368f6dca4cd204ea10350</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15700/saje.v43n2a2209" target="_blank" >10.15700/saje.v43n2a2209</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curriculum integration of physical sciences, engineering science, technology subjects in relation to the technical sciences curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim with this study was to analyse and explore how physical sciences, engineering science and technology subjects (technical electrical technology, technical civil technology, technical mechanical technology) can contribute to the alignment of the technical sciences curriculum. We used document analysis to collect data. An analysis of the curriculum and assessment policy statements (CAPS) for technical sciences, physical sciences, electrical technology, civil technology, mechanical technology, and textbooks for engineering science was done. The findings of the study suggest that the technical science curriculum is a replica of the physical science curriculum. We recommend that the technical sciences curriculum be reviewed such that relevant scientific concepts can be used to bridge the gaps identified in the curriculum. The implications are that a new, aligned technical sciences curriculum that is relevant for technology subjects must be developed. © 2023, South African Journal Of Education. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum integration of physical sciences, engineering science, technology subjects in relation to the technical sciences curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The aim with this study was to analyse and explore how physical sciences, engineering science and technology subjects (technical electrical technology, technical civil technology, technical mechanical technology) can contribute to the alignment of the technical sciences curriculum. We used document analysis to collect data. An analysis of the curriculum and assessment policy statements (CAPS) for technical sciences, physical sciences, electrical technology, civil technology, mechanical technology, and textbooks for engineering science was done. The findings of the study suggest that the technical science curriculum is a replica of the physical science curriculum. We recommend that the technical sciences curriculum be reviewed such that relevant scientific concepts can be used to bridge the gaps identified in the curriculum. The implications are that a new, aligned technical sciences curriculum that is relevant for technology subjects must be developed. © 2023, South African Journal Of Education. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    South African Journal of Education

  • ISSN

    02560100

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85165196895