Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv geometrie a výroby železničníc kol na zbytkové napětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F22%3A10251994" target="_blank" >RIV/61989100:27690/22:10251994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv geometrie a výroby železničníc kol na zbytkové napětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci výzkumu byla prováděna analýza zbytkové napjatosti železničních kol v relaci na tepelné zpracování a mikrostrukturu. Tepelné zpracování během výroby polotovaru po finální výrobek významě ovlivňuje velikost zbytkových napětí. V rámci normativních podkladů musí být zbytkový napjatost pod pojezdovou plochou v určitých intencích. Špatnou volbou tepelného zpracování nedojde k nastvavení zbytkového napětí na záporné hodnoty a může dojít porušení v obvodu kola během jeho reálné aplikace. Kvantifikací zbytkových napětí a analýzou mikrostruktury je možno odhalit vliv tepelného zpracování a přípdaný problém při výrobě.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of geometry and manufacturing of railway wheels on residual stress

  • Popis výsledku anglicky

    As part of the research, an analysis of the residual tension of railway wheels was carried out in relation to heat treatment and microstructure. Heat treatment during the production of the semi-finished product to the final product significantly affects the amount of residual stresses. As part of the normative documents, the residual stress under the driving surface must be within certain intentions. By choosing the wrong heat treatment, the residual voltage will not be set to negative values and the circuit of the wheel may break during its real application. By quantifying the residual stresses and analyzing the microstructure, it is possible to reveal the influence of heat treatment and possible problems during production.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    51

  • Místo vydání

    neuveden

  • Název nakladatele resp. objednatele

    SVÚM a.s.

  • Verze