Vliv výrobní technologie na materiálové a mechanické vlastností ocelí a materiálů pro výrobu železničních kol a náprav.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F19%3A10244503" target="_blank" >RIV/61989100:27690/19:10244503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv výrobní technologie na materiálové a mechanické vlastností ocelí a materiálů pro výrobu železničních kol a náprav.
Popis výsledku v původním jazyce
Práce byly zaměřeny na materiálový výzkum ocelí a materiálů používaných pro železniční dopravu v návaznosti na zpracovatelskou technologii. Experimentální analýza byla zaměřena na hodnocení mechanických vlastností konstrukčních elementů používaných při výrobě železničních náprav. Jedno se zde o vliv technologie tepelného zpracování klasickým kalením, ale také indukčním kalením. Technologie tepelného zpracování má zasadní vliv na zbytkovou napjatost železničních kol. V neposlední řeadě byly analýzy zacíleny na metalografické vyhodnocení mikrostruktur. Výsledky tohoto kontinuálního výzku jsou používány ke zlepšení fuknčních vlastností při výrobě železničních kol a tím zvyšování bezpečnosti železniční dopravy.
Název v anglickém jazyce
Influence of production technology on material and mechanical properties of steels and materials for production of railway wheels and axles.
Popis výsledku anglicky
The work was focused on material research of steels and materials used for railway transport in relation to processing technology. The experimental analysis was focused on the evaluation of mechanical properties of structural elements used in the production of railway axles. This concerns the influence of heat treatment technology by classical hardening, but also by induction hardening. Heat treatment technology has a major impact on the residual stress of railway wheels. Last but not least, the analyzes focused on metallographic evaluation of microstructures. The results of this continuous research are used to improve the functional properties in the manufacture of railway wheels and thereby increase the safety of railway transport.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
76
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
BONATRANS GROUP a.s.
Verze
—