Fatigue limit of induction hardened railway axles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F15%3A86096478" target="_blank" >RIV/61989100:27690/15:86096478 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ffe.12337/full" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ffe.12337/full</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/ffe.12337" target="_blank" >10.1111/ffe.12337</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue limit of induction hardened railway axles
Popis výsledku v původním jazyce
A new surface induction hardening technology was designed for the purpose of increasing the resistance of railway wheelsets to fatigue damage. This paper gives a detailed presentation of the technological aspects of induction hardening of axles. The increased fatigue resistance in hardened surfaces compared with standard heat treatment of EA4T steel was verified using tensile test specimens, press-fitted wheel seat/axle joints at 1:3 scale and press-fitted wheel/axle joints at actual size. The 70% increase in the fatigue limit of induction hardened EA4T steel specimens compared with material subjected to standard heat treatment clearly demonstrates the effectiveness of this technology.
Název v anglickém jazyce
Fatigue limit of induction hardened railway axles
Popis výsledku anglicky
A new surface induction hardening technology was designed for the purpose of increasing the resistance of railway wheelsets to fatigue damage. This paper gives a detailed presentation of the technological aspects of induction hardening of axles. The increased fatigue resistance in hardened surfaces compared with standard heat treatment of EA4T steel was verified using tensile test specimens, press-fitted wheel seat/axle joints at 1:3 scale and press-fitted wheel/axle joints at actual size. The 70% increase in the fatigue limit of induction hardened EA4T steel specimens compared with material subjected to standard heat treatment clearly demonstrates the effectiveness of this technology.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0016" target="_blank" >EE2.3.30.0016: Příležitost pro mladé výzkumníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fatigue and Fracture of Engineering Materials and Structures
ISSN
8756-758X
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1255-1264
Kód UT WoS článku
000360763400011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84940894854