FATIGUE LIMIT OF INDUCTION HARDENED RAILWAY AXLES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F14%3A86091077" target="_blank" >RIV/61989100:27360/14:86091077 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FATIGUE LIMIT OF INDUCTION HARDENED RAILWAY AXLES
Popis výsledku v původním jazyce
Induction hardening is one of perspective methods of increasing fatigue strength of rolling stock axles, which has already been used on a different steel grade in Japan for many years. The main reasons why the induction hardening technology should be further developed are: ? Fatigue strength increased by about 58% (418 / 264) compared to the standard EA4T steel grade and about 74% compared with EN 13261 standard, which cannot be achieved by any other technologies. This implies usability of application of the induction hardening technology on highly loaded powered axles made of EA4T steel grade.Price affordable technology, the costs of which is comparable to application of a molybdenum layer, The difference being that induction hardening provides a comprehensive protection of the entire axle from the wheel seat through the axle body to the opposite wheel seat. The coefficient of notch sensitivity, determined on the reduced specimens with 10 mm diameter, met the requirements of the stand
Název v anglickém jazyce
FATIGUE LIMIT OF INDUCTION HARDENED RAILWAY AXLES
Popis výsledku anglicky
Induction hardening is one of perspective methods of increasing fatigue strength of rolling stock axles, which has already been used on a different steel grade in Japan for many years. The main reasons why the induction hardening technology should be further developed are: ? Fatigue strength increased by about 58% (418 / 264) compared to the standard EA4T steel grade and about 74% compared with EN 13261 standard, which cannot be achieved by any other technologies. This implies usability of application of the induction hardening technology on highly loaded powered axles made of EA4T steel grade.Price affordable technology, the costs of which is comparable to application of a molybdenum layer, The difference being that induction hardening provides a comprehensive protection of the entire axle from the wheel seat through the axle body to the opposite wheel seat. The coefficient of notch sensitivity, determined on the reduced specimens with 10 mm diameter, met the requirements of the stand
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0016" target="_blank" >EE2.3.30.0016: Příležitost pro mladé výzkumníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials: conference proceedings : May 21st-23rd 2014, hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-87294-54-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
587-592
Název nakladatele
Tanger
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—