Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FATIGUE LIMIT OF INDUCTION HARDENED RAILWAY AXLES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F14%3A86091077" target="_blank" >RIV/61989100:27360/14:86091077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FATIGUE LIMIT OF INDUCTION HARDENED RAILWAY AXLES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Induction hardening is one of perspective methods of increasing fatigue strength of rolling stock axles, which has already been used on a different steel grade in Japan for many years. The main reasons why the induction hardening technology should be further developed are: ? Fatigue strength increased by about 58% (418 / 264) compared to the standard EA4T steel grade and about 74% compared with EN 13261 standard, which cannot be achieved by any other technologies. This implies usability of application of the induction hardening technology on highly loaded powered axles made of EA4T steel grade.Price affordable technology, the costs of which is comparable to application of a molybdenum layer, The difference being that induction hardening provides a comprehensive protection of the entire axle from the wheel seat through the axle body to the opposite wheel seat. The coefficient of notch sensitivity, determined on the reduced specimens with 10 mm diameter, met the requirements of the stand

  • Název v anglickém jazyce

    FATIGUE LIMIT OF INDUCTION HARDENED RAILWAY AXLES

  • Popis výsledku anglicky

    Induction hardening is one of perspective methods of increasing fatigue strength of rolling stock axles, which has already been used on a different steel grade in Japan for many years. The main reasons why the induction hardening technology should be further developed are: ? Fatigue strength increased by about 58% (418 / 264) compared to the standard EA4T steel grade and about 74% compared with EN 13261 standard, which cannot be achieved by any other technologies. This implies usability of application of the induction hardening technology on highly loaded powered axles made of EA4T steel grade.Price affordable technology, the costs of which is comparable to application of a molybdenum layer, The difference being that induction hardening provides a comprehensive protection of the entire axle from the wheel seat through the axle body to the opposite wheel seat. The coefficient of notch sensitivity, determined on the reduced specimens with 10 mm diameter, met the requirements of the stand

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0016" target="_blank" >EE2.3.30.0016: Příležitost pro mladé výzkumníky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials: conference proceedings : May 21st-23rd 2014, hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-87294-54-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    587-592

  • Název nakladatele

    Tanger

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku