Únavové charakteristiky indukčně kalených náprav železničních dvojkolí
Popis výsledku
Pro zvýšení odolnosti náprav železničních dvojkolí proti únavovému poškození byla navržena technologie povrchového indukčního kalení. V práci jsou detailně prezentovány technologické aspekty indukčního kalení náprav. Zvýšení odolnosti proti únavě u kalených povrchů ve srovnání se standardním tepelným zpracováním oceli EA4T bylo ověřeno na kole nalisovaném na nápravě ve skutečné velikosti. Sedmdesáti procentní zvýšení meze únavy u indukčně kalených zkušebních těles oceli EA4T ve srovnání s materiálem sestandardním tepelným zpracováním jasně prokazuje účinnost této technologie.
Klíčová slova
Carbon steelInduction hardeningRailway axlesFatigue designFatigue crack propagationFatigue limit
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Únavové charakteristiky indukčně kalených náprav železničních dvojkolí
Popis výsledku v původním jazyce
Pro zvýšení odolnosti náprav železničních dvojkolí proti únavovému poškození byla navržena technologie povrchového indukčního kalení. V práci jsou detailně prezentovány technologické aspekty indukčního kalení náprav. Zvýšení odolnosti proti únavě u kalených povrchů ve srovnání se standardním tepelným zpracováním oceli EA4T bylo ověřeno na kole nalisovaném na nápravě ve skutečné velikosti. Sedmdesáti procentní zvýšení meze únavy u indukčně kalených zkušebních těles oceli EA4T ve srovnání s materiálem sestandardním tepelným zpracováním jasně prokazuje účinnost této technologie.
Název v anglickém jazyce
Fatigue characteristics of induction hardened railway axles
Popis výsledku anglicky
A new surface induction hardening technology was designed for the purpose of increasing the resistance of railway wheelsets to fatigue damage. This paper gives a detailed presentation of the technological aspects of induction hardening of axles. The increased fatigue resistance in hardened surfaces compared with standard heat treatment of EA4T steel was verified using press-fitted wheel/axle joints at actual size. The 70% increase in the fatigue limit of induction hardened EA4T steel specimens comparedwith material subjected to standard heat treatment clearly demonstrates the effectiveness of this technology.
Klasifikace
Druh
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hutnické listy
ISSN
0018-8069
e-ISSN
—
Svazek periodika
LXVIII
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
2-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—
Druh výsledku
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
Rok uplatnění
2015