The effect of induction hardening on fatigue behavior of railway axles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F17%3A10241975" target="_blank" >RIV/61989100:27690/17:10241975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of induction hardening on fatigue behavior of railway axles
Popis výsledku v původním jazyce
A new surface induction hardening technology was for the first time in Europe developed in BONARTANS GROUP Company for the purpose of increasing the safety and resistance of railway axles to fatigue damage. The operation of railway axles should fulfil two main demands: higher safety and low operation costs. A significant part of operation costs is given by frequency of regular inspection intervals which should reveal potential fatigue cracks in railway axle. Fatigue tests and tests of crack initiation and crack growth tests performed on induction hardened railway axles produced from steel quality EA4T and EA1N are compared with the results obtained from the standard heat treatment of railway axles. The comparison clearly demonstrates the benefits of new technology of surface induction hardening. (C) 2017 TANGER Ltd., Ostrava.
Název v anglickém jazyce
The effect of induction hardening on fatigue behavior of railway axles
Popis výsledku anglicky
A new surface induction hardening technology was for the first time in Europe developed in BONARTANS GROUP Company for the purpose of increasing the safety and resistance of railway axles to fatigue damage. The operation of railway axles should fulfil two main demands: higher safety and low operation costs. A significant part of operation costs is given by frequency of regular inspection intervals which should reveal potential fatigue cracks in railway axle. Fatigue tests and tests of crack initiation and crack growth tests performed on induction hardened railway axles produced from steel quality EA4T and EA1N are compared with the results obtained from the standard heat treatment of railway axles. The comparison clearly demonstrates the benefits of new technology of surface induction hardening. (C) 2017 TANGER Ltd., Ostrava.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020634" target="_blank" >TH02020634: Technologie doplňkového tepelného zpracování ke zvýšení spolehlivosti a životnosti železničních dvojkolí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
METAL 2017: conference proceedings : 26th International Conference on Metallurgy and Materials : (reviewed version) : May 24th-26th 2017, Hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-87294-79-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
578-582
Název nakladatele
Tanger
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—