Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of induction hardening on fatigue behavior of railway axles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F17%3A10241975" target="_blank" >RIV/61989100:27690/17:10241975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of induction hardening on fatigue behavior of railway axles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A new surface induction hardening technology was for the first time in Europe developed in BONARTANS GROUP Company for the purpose of increasing the safety and resistance of railway axles to fatigue damage. The operation of railway axles should fulfil two main demands: higher safety and low operation costs. A significant part of operation costs is given by frequency of regular inspection intervals which should reveal potential fatigue cracks in railway axle. Fatigue tests and tests of crack initiation and crack growth tests performed on induction hardened railway axles produced from steel quality EA4T and EA1N are compared with the results obtained from the standard heat treatment of railway axles. The comparison clearly demonstrates the benefits of new technology of surface induction hardening. (C) 2017 TANGER Ltd., Ostrava.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of induction hardening on fatigue behavior of railway axles

  • Popis výsledku anglicky

    A new surface induction hardening technology was for the first time in Europe developed in BONARTANS GROUP Company for the purpose of increasing the safety and resistance of railway axles to fatigue damage. The operation of railway axles should fulfil two main demands: higher safety and low operation costs. A significant part of operation costs is given by frequency of regular inspection intervals which should reveal potential fatigue cracks in railway axle. Fatigue tests and tests of crack initiation and crack growth tests performed on induction hardened railway axles produced from steel quality EA4T and EA1N are compared with the results obtained from the standard heat treatment of railway axles. The comparison clearly demonstrates the benefits of new technology of surface induction hardening. (C) 2017 TANGER Ltd., Ostrava.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02020634" target="_blank" >TH02020634: Technologie doplňkového tepelného zpracování ke zvýšení spolehlivosti a životnosti železničních dvojkolí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    METAL 2017: conference proceedings : 26th International Conference on Metallurgy and Materials : (reviewed version) : May 24th-26th 2017, Hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-87294-79-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    578-582

  • Název nakladatele

    Tanger

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku