Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úsek trati pneumatického dopravníku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F18%3A10240381" target="_blank" >RIV/61989100:27730/18:10240381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úsek trati pneumatického dopravníku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Horizontální pneumatická doprava fluidizovatelného materiálu pneumatickými dopravními žlaby využívá snížení třecích sil mezi částicemi materiálu při jeho uvedení do fluidního stavu. Její výhoda spočívá v tom, že provzdušňovací přepážka fluidních dopravníků je rozdělena po délce na úseky. Fluidní dopravníky mohou být v celém svém průřezu zaplněny směsí vzduchu a dopravovaného materiálu. Fluidní dopravník je vhodný pro vysoké dopravní výkonnosti s menším požadavkem na sklon dopravníku nebo dokonce v menších sklonech také pro dovrchní dopravu.

  • Název v anglickém jazyce

    F-pipe segment

  • Popis výsledku anglicky

    Horizontal pneumatic conveying of fluidizable material by pneumatic conveyors utilizes a reduction in frictional forces between the particles of material when it is brought into the fluid state. Its advantage is that the aeration divider of the fluid conveyors is divided along the length of the sections. The fluid conveyors may be filled in their entire cross section with a mixture of air and the material being transported. The fluid conveyor is suitable for high conveying performance with less demand for conveyor inclination or even smaller inclines for offshore transport.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH03010453" target="_blank" >TH03010453: Vývoj inovativního pneumatického dopravního systému</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    050/12-12-2018_F

  • Číselná identifikace

    050/12-12-2018_F

  • Technické parametry

    Zařízení se skládá z osmi základních částí, kterými jsou stojka, spodní díl úseku trati, horní díl úseku trati, provzdušňovací tkanina, spojovací materiál, přívod čeřícího vzduchu, připojení tlakoměru pod tkaninou, připojení tlakoměru nad tkaninou a příruby.

  • Ekonomické parametry

    Studiem závislostí mechanických vlastností materiálu na fluidní dopravě lze optimalizovat proces návrhu a provozu dopravních zařízení. V případě, že jsou známy podrobné informace o sypkých materiálech, lze konstrukční návrh zařízení přesně definovat a tím eliminovat případné nefunkční částí nebo celky dopravních nebo skladovacích zařízení. Z tohoto hlediska lze výrazným způsobem snížit nákladové prostředky na opravy a údržbu technologických celků.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    Centrum ENET, VŠB - TU Ostrava

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem