Life cycle impact assessment of electric vehicle battery charging in European Union countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F20%3A10244802" target="_blank" >RIV/61989100:27730/20:10244802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652620305230?via%3Dihub#gs1" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652620305230?via%3Dihub#gs1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.120476" target="_blank" >10.1016/j.jclepro.2020.120476</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Life cycle impact assessment of electric vehicle battery charging in European Union countries
Popis výsledku v původním jazyce
Energy production is highly diversified across Europe in terms of the energy sources. It leads to diversified environmental impacts of electric vehicles (EV) in European countries. The paper presents life cycle assessment (LCA) on EV battery charging in all the European Union (EU) countries. The analysis builds on the current and the projected structure of electricity production in 28 EU countries for period 2015 - 2050. The methodological approach "from cradle to gate" was used for the analysis. The computational LCA model was provided by the SimaPro v. 8.5 packages with the Ecoinvent v. 3 database. The function unit of the system was the amount of electricity in the power grid to charge an electric battery of a passenger car assuming a distance of 100 km and consumption 19.9 kWh/100 km.
Název v anglickém jazyce
Life cycle impact assessment of electric vehicle battery charging in European Union countries
Popis výsledku anglicky
Energy production is highly diversified across Europe in terms of the energy sources. It leads to diversified environmental impacts of electric vehicles (EV) in European countries. The paper presents life cycle assessment (LCA) on EV battery charging in all the European Union (EU) countries. The analysis builds on the current and the projected structure of electricity production in 28 EU countries for period 2015 - 2050. The methodological approach "from cradle to gate" was used for the analysis. The computational LCA model was provided by the SimaPro v. 8.5 packages with the Ecoinvent v. 3 database. The function unit of the system was the amount of electricity in the power grid to charge an electric battery of a passenger car assuming a distance of 100 km and consumption 19.9 kWh/100 km.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Cleaner Production
ISSN
0959-6526
e-ISSN
—
Svazek periodika
257
Číslo periodika v rámci svazku
120476
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Kód UT WoS článku
000522383500087
EID výsledku v databázi Scopus
—