Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative Bidirectional Isolated High-Power Density On-Board Charge for Vehicle-to-Grid

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F22%3A10250420" target="_blank" >RIV/61989100:27730/22:10250420 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/22:10250420

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/22/21/8473" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/22/21/8473</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/s22218473" target="_blank" >10.3390/s22218473</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative Bidirectional Isolated High-Power Density On-Board Charge for Vehicle-to-Grid

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with developing and implementing a bidirectional galvanically isolated on-board charger of a high-power density. The power density of the realized charger was 4 kW/kg and 2.46 kW/dm3, and the maximum efficiency was 96.4% at 3.4 kW. Due to the requirement to achieve a high-power density, a single-stage inverter topology was used. Regarding switching losses, due to the topology of the circuit with so-called hard switching, the switching frequency was set to 150 kHz. A laboratory prototype was built to verify the properties and operating principles of the described charger topology. The on-board charger has been tested in a microgrid test platform. Due to the parasitic properties of the transformer and other electronic components, overvoltage with subsequent oscillations occurred on the primary side of the transformer and damped resonance on its secondary side. These parasitic properties caused interference and espe-cially voltage stress on the semiconductor elements. These undesirable phenomena have been eliminated by adding an active element to the charger topology and a new transistor control strategy. This new switching control strategy of transistors has been patented.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative Bidirectional Isolated High-Power Density On-Board Charge for Vehicle-to-Grid

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with developing and implementing a bidirectional galvanically isolated on-board charger of a high-power density. The power density of the realized charger was 4 kW/kg and 2.46 kW/dm3, and the maximum efficiency was 96.4% at 3.4 kW. Due to the requirement to achieve a high-power density, a single-stage inverter topology was used. Regarding switching losses, due to the topology of the circuit with so-called hard switching, the switching frequency was set to 150 kHz. A laboratory prototype was built to verify the properties and operating principles of the described charger topology. The on-board charger has been tested in a microgrid test platform. Due to the parasitic properties of the transformer and other electronic components, overvoltage with subsequent oscillations occurred on the primary side of the transformer and damped resonance on its secondary side. These parasitic properties caused interference and espe-cially voltage stress on the semiconductor elements. These undesirable phenomena have been eliminated by adding an active element to the charger topology and a new transistor control strategy. This new switching control strategy of transistors has been patented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sensors

  • ISSN

    1424-3210

  • e-ISSN

    1424-8220

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    1-29

  • Kód UT WoS článku

    000881523200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141635909