Sooty Tern Optimization Technique based 2DOFPID Controller for Stability of Multisource Power System with Plug-in Electric Vehicles Integration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F23%3A10252813" target="_blank" >RIV/61989100:27730/23:10252813 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/23:10252813
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10175703" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10175703</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/GPECOM58364.2023.10175703" target="_blank" >10.1109/GPECOM58364.2023.10175703</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sooty Tern Optimization Technique based 2DOFPID Controller for Stability of Multisource Power System with Plug-in Electric Vehicles Integration
Popis výsledku v původním jazyce
In this work, the stability of dual area multisource (DAMS) interconnected power system (IPS) is assessed subjected to the perturbation in step load (SLP) of 10% in area-1. For this purpose, a two-degree-of-freedom (DOF) PID (2DOFPID) controller optimized with the newest algorithm of the sooty tern optimization technique (STOT) is enacted as the secondary regulator. However, the STOT-based 2DOFPID controller efficacy is validated with the widely accepted controllers available in the literature. The communication time delays (CTDs) are taken with the DAMS system to perform the realistic investigation. CTDs' impact on DAMS performance is disclosed and justified. Additionally, the plugin electric vehicles (PEVs) have been incorporated into area-1 of the DAMS system for attaining system performance improvement.
Název v anglickém jazyce
Sooty Tern Optimization Technique based 2DOFPID Controller for Stability of Multisource Power System with Plug-in Electric Vehicles Integration
Popis výsledku anglicky
In this work, the stability of dual area multisource (DAMS) interconnected power system (IPS) is assessed subjected to the perturbation in step load (SLP) of 10% in area-1. For this purpose, a two-degree-of-freedom (DOF) PID (2DOFPID) controller optimized with the newest algorithm of the sooty tern optimization technique (STOT) is enacted as the secondary regulator. However, the STOT-based 2DOFPID controller efficacy is validated with the widely accepted controllers available in the literature. The communication time delays (CTDs) are taken with the DAMS system to perform the realistic investigation. CTDs' impact on DAMS performance is disclosed and justified. Additionally, the plugin electric vehicles (PEVs) have been incorporated into area-1 of the DAMS system for attaining system performance improvement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2023 IEEE 5th Global Power, Energy and Communication Conference, IEEE GPECOM2023 : proceedings : Cappadocia, Turkey, 14-16 June, 2023
ISBN
979-8-3503-0199-1
ISSN
2832-7667
e-ISSN
2832-7675
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
125-130
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Kappadokie
Datum konání akce
14. 6. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—