Enhancement in Interconnected Power System Performance with 3DOFPID Regulator and Plug-in Electric Vehicles Incorporation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27730%2F23%3A10252815" target="_blank" >RIV/61989100:27730/23:10252815 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/23:10252815
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10201781" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10201781</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/APSIT58554.2023.10201781" target="_blank" >10.1109/APSIT58554.2023.10201781</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancement in Interconnected Power System Performance with 3DOFPID Regulator and Plug-in Electric Vehicles Incorporation
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, the stability of a two-area realistic thermal hydro (TARTH) system under the step load perturbations of 10% in area-1 is analyzed. Donkey and smuggler optimization technique (DST) tuned three degrees of freedom PID (3DOFPID) is considered a regulator whose performance superiority is validated with other controllers. Moreover, the TARTH is believed with the realistic nonlinearity behavior of communication time delays (CTDs) for obtaining the research analysis near to practical nature. However, the CTD's effect on TARTH dynamic performance is shown clearly. Further, penetration of the plug-in electric vehicles (PEVs) in area-1 with the TARTH is entertained, and analyzed the dynamical behavior. Simulation results showcase the improvement in TARTH behavior with PEV penetration.
Název v anglickém jazyce
Enhancement in Interconnected Power System Performance with 3DOFPID Regulator and Plug-in Electric Vehicles Incorporation
Popis výsledku anglicky
In this paper, the stability of a two-area realistic thermal hydro (TARTH) system under the step load perturbations of 10% in area-1 is analyzed. Donkey and smuggler optimization technique (DST) tuned three degrees of freedom PID (3DOFPID) is considered a regulator whose performance superiority is validated with other controllers. Moreover, the TARTH is believed with the realistic nonlinearity behavior of communication time delays (CTDs) for obtaining the research analysis near to practical nature. However, the CTD's effect on TARTH dynamic performance is shown clearly. Further, penetration of the plug-in electric vehicles (PEVs) in area-1 with the TARTH is entertained, and analyzed the dynamical behavior. Simulation results showcase the improvement in TARTH behavior with PEV penetration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2023 International Conference in Advances in Power, Signal, and Information Technology, APSIT 2023 : conference procceding
ISBN
979-8-3503-3937-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
353-358
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Bhuvanéšvar
Datum konání akce
9. 6. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—