Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socratic dialogue and guided discovery in cognitive behavioral supervision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F12%3A33146645" target="_blank" >RIV/61989592:15110/12:33146645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socratic dialogue and guided discovery in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Supervision comprises systematic cooperation between the supervisor and supervisee in the form of a dialogue held in a secure, open and innovative manner. Cognitive behavioural therapy supervision is based on the same principles as therapy. To find associations, the supervisor uses guided discovery in which the supervisee may realize what he or she has not thought of and his or her understanding of the patient becomes deeper or may even change substantially. During the conversation, the supervisor usesquestions to help the supervisee understand a wider context of case conceptualization, clarify adequate processes in treatment and realize transference and countertransference phenomena. The article presents several supervisor-supervisee conversations todemonstrate Socratic dialogue in supervision.

  • Název v anglickém jazyce

    Socratic dialogue and guided discovery in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku anglicky

    Supervision comprises systematic cooperation between the supervisor and supervisee in the form of a dialogue held in a secure, open and innovative manner. Cognitive behavioural therapy supervision is based on the same principles as therapy. To find associations, the supervisor uses guided discovery in which the supervisee may realize what he or she has not thought of and his or her understanding of the patient becomes deeper or may even change substantially. During the conversation, the supervisor usesquestions to help the supervisee understand a wider context of case conceptualization, clarify adequate processes in treatment and realize transference and countertransference phenomena. The article presents several supervisor-supervisee conversations todemonstrate Socratic dialogue in supervision.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FL - Psychiatrie, sexuologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Activitas nervosa superior rediviva

  • ISSN

    1337-933X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    35-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus