Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A long-term student's evaluation of the new E-learning method of the teaching histology practical

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F13%3A33145434" target="_blank" >RIV/61989592:15110/13:33145434 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A long-term student's evaluation of the new E-learning method of the teaching histology practical

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We introduced a new method of teaching practical histology using virtual slides (VS) at the Department of Histology and embryology in Olomouc. In the database of e-practical sessions there are sets of virtual slides for each topic taught, and several supporting documents available to students that help them to orient easily in the subject of the practical session. We have also introduced practical examination of histology slides with electronic tests on personal computers (PC). We have prepared our ownspecific set of evaluation questions and allowed students to evaluate this new method of practical sessions. The results of these anonymous questionnaires are of great importance to our teaching staff, as they represent an important feedback for furtherimprovement of teaching practical histology. Comparing student's responses in three subsequent academic years, we have found no changes in their highly positive evaluation of the use of PC for observation of virtual slides. Increase in po

  • Název v anglickém jazyce

    A long-term student's evaluation of the new E-learning method of the teaching histology practical

  • Popis výsledku anglicky

    We introduced a new method of teaching practical histology using virtual slides (VS) at the Department of Histology and embryology in Olomouc. In the database of e-practical sessions there are sets of virtual slides for each topic taught, and several supporting documents available to students that help them to orient easily in the subject of the practical session. We have also introduced practical examination of histology slides with electronic tests on personal computers (PC). We have prepared our ownspecific set of evaluation questions and allowed students to evaluate this new method of practical sessions. The results of these anonymous questionnaires are of great importance to our teaching staff, as they represent an important feedback for furtherimprovement of teaching practical histology. Comparing student's responses in three subsequent academic years, we have found no changes in their highly positive evaluation of the use of PC for observation of virtual slides. Increase in po

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mefanet journal

  • ISSN

    1805-9163

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    15-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus