Smrtelná poranění spolujezdců osobních automobilů: retrospektivní studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15110%2F14%3A33150621" target="_blank" >RIV/61989592:15110/14:33150621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smrtelná poranění spolujezdců osobních automobilů: retrospektivní studie
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní nehody jsou vážným celospolečenským problémem, který představuje významný sociální a ekonomický ukazatel. Z údajů Policie ČR vyplývá, že druhou nejpočetnější skupinou obětí, po řidičích, jsou spolujezdci v osobních automobilech. Sledování frekvence, závažnosti a druhu zranění osádek automobilů slouží jako významný zdroj informací pro další opatření k předcházení následků dopravních nehod. Retrospektivní studie týkající se souboru 64 spolujezdců v osobních automobilech, kteří přišli o život přidopravních nehodách v Olomouckém a Zlínském kraji v letech 2006 až 2010; získaná data byla zpracována pomocí statistických metod. Ve studovaném vzorku bylo stejné zastoupení mužů a žen. Nejpočetnější skupinu tvořily osoby ve věku 21-30 roků. Ze skupiny alkoholem ovlivněných spolujezdců byla nejčastější hladinou koncentrace ethanolu v rozmezí 1 až 1,5 g/kg. Nejčastějším typem střetu byl čelní náraz. Studovaný soubor nemá v dostupné literatuře adekvátní srovnatelnou skupinu.
Název v anglickém jazyce
Fatal Injuries of Cars Passengers: Retrospective Study
Popis výsledku anglicky
Road traffic accidents are significant society-wide problém. It represents essential social and economical indicator. From the police files, passengers are the second numerous group of victims after drivers. Prevalence of consequences of these serious accidents depends on following of frequency, severily and type of the injury of passengers. Retrospective study calculates 64 passengers in cars, who lost their lives during the car crash in the region of Olomouc and Zlin from 2006 till 2010. Extracted data has been processed by statistic methods.Men and women in this sample were equally represented. The most numerous group was followed at the age of 21 - 30. From the group of alcohol influence, the most numerous level of ethanol was obsserved in range of1 - 1,5 g/kg. The most common type of accident was head-on collision. Monitored data filed do not have adequate data to compare in available literature.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Folia Societatis Medicinae Legalis Slovacae
ISSN
1338-4589
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
10-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—