Význam a obsah edukace onkologicky nemocných pohledem studentů oboru všeobecná sestra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F13%3A33143652" target="_blank" >RIV/61989592:15120/13:33143652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam a obsah edukace onkologicky nemocných pohledem studentů oboru všeobecná sestra
Popis výsledku v původním jazyce
Edukace jako součást ošetřovatelského procesu je dána vymezením Vyhláškou č. 55/2011. Obor 5341 R009 Všeobecná sestra připravuje studenty k plnění této součásti výkonu profese. V rámci projektu IGA 2012-2 FZV UP byl k cíli č. 3 a 4 prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce zjišťován názor studentů na význam a obsah edukace onkologicky nemocných. Výsledky zjištění v cílech 3 a 4 byly komparovány s výsledky cílů č. 1 a 2 tohoto projektu. Komparace ukázala, že u našich studentů nenívnímání edukace onkologicky nemocných závislé na motivaci k péči o ně ani na délce praxe jejich ošetřování. Součástí šetření bylo i mapování průběhu přípravy na ošetřování ON v rámci studijního programu. Studenti vyjadřují i jistotu v účinnost jejich vlastních edukačních postupů.
Název v anglickém jazyce
THE IMPORTANCE AND CONTENT OF EDUCATING CANCER PATIENTS SEEN FROM THE PERSPECTIVE OF GENERAL NURSE STUDENTS
Popis výsledku anglicky
Education as an integral constituent of the nursing process is defined in the Public Notice No. 55/2011. The programme 5314 R009 General Nurse prepares students to perform this part of their profession. Under the IGA 2012-3 FZV UP project, in connectionwith the aim No. 3 and 4, students? attitudes towards the importance and meaning of educating cancer patients have been investigated using a specially designed, non-standardised questionnaire. In comparison with aims No. 1 and 2 of the project, it has been revealed that among the students the perception of education is relative neither to motivation to care for them, nor to the length of their work experience. The survey also mapped the course of preparations for caring for cancer patients within the study programme. Students show trust in their own educational processes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ošetřovatelský výzkum a praxe založená na důkazech
ISBN
978-80-7464-264-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
114-118
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Lékařská fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
24. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—