Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nástroje klinické rozvahy pro výuku ošetřovatelského procesu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F13%3A33144689" target="_blank" >RIV/61989592:15120/13:33144689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nástroje klinické rozvahy pro výuku ošetřovatelského procesu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři příspěvku se domnívají, že využití OPT modelu pro výuku ošetřovatelského procesu u vysokoškolských studentů je účelnou pomůckou. Motivuje k preciznímu a vysoce profesionálnímu postupu, který je ryze specifický pro ošetřovatelské obory. Metodika výuky podle OPT modelu klinické rozvahy podporuje rozvoj komplexního myšlení, které je v rámci klinické rozvahy v ošetřovatelství nezbytné. Při chybování v některém z prvních kroků je vysoce problematické nechybovat v krocích následujících. To proto, že naprofesionální diagnostický závěr, ve kterém jsou dokumentovány u pacienta rozpoznané diagnostické prvky: UZ, SF RF, navazuje citlivá volba NOC oblastí s indikátory hodnocení péče a NIC volba intervencí s ošetřovatelskými aktivitami. Pokud není provedenapřesná diagnostika na začátku ošetřovatelského procesu, nelze NOC oblasti a NIC intervence ve prospěch pacienta účelně zvolit.

  • Název v anglickém jazyce

    Instruments of clinical reasoning for teaching of nursing proces

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present a tool, designed to improve clinical reasoning of university nursing students. The uniqueness of the article is a description of tools, that can be used in the teaching of care, consequently in the teaching of nursingprocess. When creating these instruments were used component, which were selected from nursing terminology NANDA - I, NOC, and NIC (Alliance 3N). Starting points: Outcome-Present State-Test (hereinafter referred to as OPT model), which enhances students?ability to organize, assess and evaluate nursing patient data. Methodology: These methods were used - creating of worksheets, content validation, expert selection of appropriate NOC and NIC terms, modification of assessment tool of OPT model and verification its reliability using Cronbach? s coefficient alpha and test-retest reliability using the Spearman correlation coefficient. Results: Four sets of worksheets: a) a description of the patient to assess the condition of his needs , b)

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ošetrovateľstvo

  • ISSN

    1338-6263

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    44-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus