Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou „flipped classroom“
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F23%3A73613488" target="_blank" >RIV/61989592:15120/23:73613488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://osp.slu.cz/artkey/osp-202301-0008_efektivita-vyuky-vysokoskolskych-studentu-osetrovatelstvi-metodou-8222-flipped-classroom-8220.php" target="_blank" >https://osp.slu.cz/artkey/osp-202301-0008_efektivita-vyuky-vysokoskolskych-studentu-osetrovatelstvi-metodou-8222-flipped-classroom-8220.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.25142/osp.2022.014" target="_blank" >10.25142/osp.2022.014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou „flipped classroom“
Popis výsledku v původním jazyce
Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. „flipped classroom“ pro vzdělávání studentů. Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody „flipped classroom“ v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu „flipped classroom“ u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015–2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody „flipped classroom“ na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou “flipped classroom“ je hodnocena jako optimální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of the “Flipped Classroom“ in the Context of Nursing Higher Education
Popis výsledku anglicky
Background: Nurses and students in nursing study programs need to have good knowledge and skills to guarantee high quality nursing care. In recent years, technological progress has made possible to use blended learning approaches, including a "flipped classroom" for student education. Aim: Create an overview of the use and effectiveness of the "flipped class" method in connection with the higher education of nursing students. Method: A search of relevant studies was performed using professional licensed electronic databases (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). An overview was prepared from records including “flipped classroom” in connection with nursing students in universities (published in 2015-2021). Results: Six studies published in English language were found. No study was found in the Czech language. The studies verified the impact of the "flipped classroom" method on the knowledge, the ability to solve problems, and the satisfaction of university nursing students. A positive effect of this method was found in all studies. Conclusion: It was found that applying "flipped classroom" method was optimal and that there is a benefit for the improvement of theoretical knowledge and practical skills in university nursing students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ošetřovatelské perspektivy
ISSN
2570-785X
e-ISSN
2571-0702
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
137-148
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—