Tvarosloví/slovotvorba a školská jazykovědná terminologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A10218694" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:10218694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvarosloví/slovotvorba a školská jazykovědná terminologie
Popis výsledku v původním jazyce
V učebním textu pro Doplňující vzdělávání učitelů českého jazyka jsou diskutovány některé kontroverzní otázky školské jazykovědné terminologie. Jisté řešení nabízí terminologická aktivita školské komise Jazykovědného sdružení ČR. Výsledkem by ovšem neměla být pouhá terminologická databáze, ale i nutný a mnohými očekávaný zásah do samotné podstaty školského výkladu (nejen) české mluvnice. Je nutno mít přitom na paměti, že vznikající školské gramatiky a popisy jazyka (učebnice českého jazyka) mají (a nutně musejí mít) pouhý status gnozeologický, nikoliv axiomatický, v raném školním věku snadno interiorizovaný, a tudíž neměnný a strnulý.
Název v anglickém jazyce
Morphology/Wordformation and School Linguistic Terminology
Popis výsledku anglicky
The teaching text for the Complementary Education of Teachers of the Czech Language discusses some controversional issues of the school linguistic terminology. A possible solution is offered by the activities of the school committee of the Linguistic Association of the Czech Republic. Its result should not be just a terminological databasis, but also a necessary and expected intervention to the very substance of the school presentation of (not only) Czech grammar. What is also necessary to have in mindis the mere ontological status of the school grammars and language descriptions (Czech language textbooks), not an axiomatic one, in an early school age easily interiorised and so nonchangeable and rigid.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Institut celoživotního vzdělávání FF UP
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—