Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvarosloví/slovotvorba a školská jazykovědná terminologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A10218694" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:10218694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvarosloví/slovotvorba a školská jazykovědná terminologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V učebním textu pro Doplňující vzdělávání učitelů českého jazyka jsou diskutovány některé kontroverzní otázky školské jazykovědné terminologie. Jisté řešení nabízí terminologická aktivita školské komise Jazykovědného sdružení ČR. Výsledkem by ovšem neměla být pouhá terminologická databáze, ale i nutný a mnohými očekávaný zásah do samotné podstaty školského výkladu (nejen) české mluvnice. Je nutno mít přitom na paměti, že vznikající školské gramatiky a popisy jazyka (učebnice českého jazyka) mají (a nutně musejí mít) pouhý status gnozeologický, nikoliv axiomatický, v raném školním věku snadno interiorizovaný, a tudíž neměnný a strnulý.

  • Název v anglickém jazyce

    Morphology/Wordformation and School Linguistic Terminology

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching text for the Complementary Education of Teachers of the Czech Language discusses some controversional issues of the school linguistic terminology. A possible solution is offered by the activities of the school committee of the Linguistic Association of the Czech Republic. Its result should not be just a terminological databasis, but also a necessary and expected intervention to the very substance of the school presentation of (not only) Czech grammar. What is also necessary to have in mindis the mere ontological status of the school grammars and language descriptions (Czech language textbooks), not an axiomatic one, in an early school age easily interiorised and so nonchangeable and rigid.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Institut celoživotního vzdělávání FF UP

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče