Alternativní formy hlasování z hlediska práva a bezpečnosti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A33118427" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:33118427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní formy hlasování z hlediska práva a bezpečnosti.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá alternativními formami hlasování, tedy hlasováním korespondenčním, internetovým, elektronickým, optickým a telefonním, včetně hlasování prostřednictvím SMS zpráv. V první části je kladen důraz na problematiku bezpečnostní, kdy autorka zkoumá, jak zajistit srovnatelnou míru bezpečnosti a spolehlivosti voleb jako v případě tradičních forem hlasování, tedy hlasování pomocí klasických papírových volebních lístků. Druhá část se zaměřuje na aspekty právní a zkoumá se, zda jsou při zavedení alternativních hlasovacích forem dodrženy základní demokratické hlasovací principy, konkrétně všeobecnost, přímost, tajnost a rovnost.
Název v anglickém jazyce
Legal and Securiry principles of Alternative voting methods
Popis výsledku anglicky
The paper examines the alternative voting methods - postal voting, internet voting, electronic voting, optical mark-sense voting and telephone voting, including SMS voting. The first part focus on the issue of security of voting and the author examines how to ensure the same safety and reliability of elections as in the case of traditional voting methods, means paper ballot voting. The second part focus on the legal aspects and examines if the alternative voting methods guarantee the basic democratic voting principles, in particular universal, direct, secret and equal voting.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Politické kampaně, volby a politický marketing
ISBN
978-80-86624-36-5
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
69-89
Počet stran knihy
144
Název nakladatele
Periplum
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—