Hudba (a zejména pop music) v měnícím se (a zejména mediálním) světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A00006689" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:00006689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudba (a zejména pop music) v měnícím se (a zejména mediálním) světě
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodu je diskutována Benjaminova teze o důsledcích mechanické reprodukovatelnosti uměleckého díla, dále termín-pojem ?pop music?. Pop music je charakterizována jako specifický a hlavní typ hudebního zboží. Hlavním médiem této hudby byl dlouhodobě nějaký hudební nosič, dnes se stále více prosazuje internet. Některé připomínané momenty: YouTube, MySpace, tzv. long tail, tzv. smrt hitu, tzv. smrt klasické hudby, celkové přesycení hudebního trhu a zejména trhu pop music, kult hvězd, pokles zisků z prodejepevných hudebních nosičů, růst významu promotérství megakoncertů hvězd pop music atp. Mnohé rysy soudobého dění jsou z hlediska estetického a kulturního znepokojivé, jiné naopak (neexistuje jen unifikační trend, ale souběžně i trend k diverzifikaci hudební scény provázený možnostmi vlastní hudební dramaturgie apod.).
Název v anglickém jazyce
Music (especially Pop Music) in the changing (especially media) World
Popis výsledku anglicky
The study is introduced by quotations from Walter Benjamin and Jiří Fukač. Then, the term and concept of ?pop music? are discussed; pop music is characterized more sociologically and economically then musically: pop music is generated by music industry and distributed by music business as their most important product. In the 20th century gramophone records of various type were the main channel of this music, nowadys Internat has become a key important medium for spreading music. That brings many changesfor producer of music, and for customers as well. Servers YouTube, MySpace are brand new elements together with the phenomena called ?death of the hit?, ?death of classical music?, ?long tail? etc. The article deals also with an oversaturation of the music market. Many signs of the latest development are disquieting from the cultural and aesthetic point of view while other are not (for example, the tendency towards greater diversification of music scene).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník Hudba ? Integrácie ? Interpretácie 11, Mediálne a komunikačné aspekty hudby
ISBN
978-80-8094-199-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra (Slovensko
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—