Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudba (a zejména pop music) v měnícím se (a zejména mediálním) světě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A00006689" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:00006689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudba (a zejména pop music) v měnícím se (a zejména mediálním) světě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V úvodu je diskutována Benjaminova teze o důsledcích mechanické reprodukovatelnosti uměleckého díla, dále termín-pojem ?pop music?. Pop music je charakterizována jako specifický a hlavní typ hudebního zboží. Hlavním médiem této hudby byl dlouhodobě nějaký hudební nosič, dnes se stále více prosazuje internet. Některé připomínané momenty: YouTube, MySpace, tzv. long tail, tzv. smrt hitu, tzv. smrt klasické hudby, celkové přesycení hudebního trhu a zejména trhu pop music, kult hvězd, pokles zisků z prodejepevných hudebních nosičů, růst významu promotérství megakoncertů hvězd pop music atp. Mnohé rysy soudobého dění jsou z hlediska estetického a kulturního znepokojivé, jiné naopak (neexistuje jen unifikační trend, ale souběžně i trend k diverzifikaci hudební scény provázený možnostmi vlastní hudební dramaturgie apod.).

  • Název v anglickém jazyce

    Music (especially Pop Music) in the changing (especially media) World

  • Popis výsledku anglicky

    The study is introduced by quotations from Walter Benjamin and Jiří Fukač. Then, the term and concept of ?pop music? are discussed; pop music is characterized more sociologically and economically then musically: pop music is generated by music industry and distributed by music business as their most important product. In the 20th century gramophone records of various type were the main channel of this music, nowadys Internat has become a key important medium for spreading music. That brings many changesfor producer of music, and for customers as well. Servers YouTube, MySpace are brand new elements together with the phenomena called ?death of the hit?, ?death of classical music?, ?long tail? etc. The article deals also with an oversaturation of the music market. Many signs of the latest development are disquieting from the cultural and aesthetic point of view while other are not (for example, the tendency towards greater diversification of music scene).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník Hudba ? Integrácie ? Interpretácie 11, Mediálne a komunikačné aspekty hudby

  • ISBN

    978-80-8094-199-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra (Slovensko

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku