Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problematice vizuální gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10217481" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10217481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problematice vizuální gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci mediálních studií. Díky podcenění recepčních strategií při "čtení" obrazů však přesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompentencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuální gramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měly by být reflektovány.

  • Název v anglickém jazyce

    On Visual Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    When studing the current media culture/communication, we more frequently then ever meet the assertions of visual dominance. Visuality more often becomes the subject of analysis within the frame of media studies. Despite of the underestimated receptive strategies in the act of "reading" of pictures, the gap between the levels of receptive and productive competences is being deepened. Referring to need of developing the key competences and implementing the media education, there is a question of competences that can be marked as visual literacy. This paper intends to try to define this concept and refer to some basic problems which are adherent to the reception of picture and which should be reflected.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia

  • ISBN

    978-80-8105-072-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave a Kabinet divadla a filmu SAV v Bratislave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    31. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku