K problematice vizuální gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10217481" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10217481 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problematice vizuální gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci mediálních studií. Díky podcenění recepčních strategií při "čtení" obrazů však přesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompentencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuální gramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měly by být reflektovány.
Název v anglickém jazyce
On Visual Literacy
Popis výsledku anglicky
When studing the current media culture/communication, we more frequently then ever meet the assertions of visual dominance. Visuality more often becomes the subject of analysis within the frame of media studies. Despite of the underestimated receptive strategies in the act of "reading" of pictures, the gap between the levels of receptive and productive competences is being deepened. Referring to need of developing the key competences and implementing the media education, there is a question of competences that can be marked as visual literacy. This paper intends to try to define this concept and refer to some basic problems which are adherent to the reception of picture and which should be reflected.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia
ISBN
978-80-8105-072-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave a Kabinet divadla a filmu SAV v Bratislave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
31. 3. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—