Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A10217483" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:10217483 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci různých diskursů. Vzhledem k privilegovanému postavení fotografického obrazu, se text věnuje vymezením jeho povahy a otázkám analogie, realismu a perspektivy, stejně jako proměnám fotografie v éře digitalizace a jejím vztahům s kresbou a digitálním obrazem. Díky podcenění recepčních strategií při "čtení" obrazů všakpřesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompetencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuálnígramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měli by být reflektovány.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual culture - visual media - visual literacy

  • Popis výsledku anglicky

    When studing the current media culture/communication,we more frequently then ever meet the assertions about visual dominance.Visuality more often becomes the subject of analysis within the frame of different discourses.In reference to the privileged position of photographical picture,this deals with definition of its character and is attending to questions of analogy,realism and perspective,as well as with metamorphoses of photography in the era of digitalisation and its relations to drawing and digitalpicture.Despite of the underestimated receptive strategies in the act of "reading" of pictures,the gap between the levels of receptive and productive competences is being deepened.Referring to need of developing the key competences and implementing themedia education,there is a question of competences that can be marked as visual literacy.This paper intends to try to define this concept and refer to some basic problems which are adherent to the reception of picture and which should be

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů

  • ISBN

    978-80-244-2023-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    3. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku